Epson xp-212 wifi

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
168
Hallo,

Ik heb de Epson XP-212 wifi printer gekocht. Via de standaard usb aansluiting werkt hij prima op de vaste pc. Nu wil ik graag de wifi functie activeren en op een laptop installeren. De handleiding van Epson zelf verwijst je naar epsonconnect.com. Ik heb de manuals daar gevolgd, maar bij het programma Printer Connect Setup kan er al geen verbinding maken met de printer. Er is ook een andere manual, waar je handmatig een printer in windows moet toevoegen, met als poort Epson Printer Port. Daar loop ik vast op het feit dat er een IP-adres gevraagd wordt. Maar naar mijn denken heeft de printer nog geen ip-adres omdat hij geen verbinding met het modem heeft. Hoe los ik dit op?
 
De meeste wifi printers beschikken over een WPS knop. Je router router/modem beschikt ook over die functie, of deze printer dat ook heeft heb ik niet zo snel kunnen binden in de manual.
Druk eerst op de wps knop van je router daarna binnen 2 min. op de wps knop van de printer.
De printer wordt dan moeiteloos in je draadloos netwerk opgenomen.
Nu rest alleen nog evt de drivers te installeren op alle pc's/laptops en tablets etc.
In slechtste geval kan je je printer laten delen via je hoofd pc waarop deze via usb is gekoppeld.
 
De wifi knop werkte ook als WPS dus. Nu alleen nog de installatie op de laptop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan