Canon Pixma MP810 met foutcode 5020

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolves

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2011
Berichten
47
Mijn printer (All in one) is stuk gegaan. :-( Nu heb ik nog aardig wat cartridges op voorraad en was ik gewoon altijd heel tevreden met mijn printer, dus wat ik eigenlijk hoop is dat er misschien iemand van jullie weet hoe je een error 5020 van een Canon Pixma MP810 printer kan oplossen. De melding van de foutcode: "Maak vergrendeling van scanner vrij en zet de stroom uit en weer aan". Natuurlijk heb ik de scanner lock button al tig keer van lock naar open gezet en andersom, zowel met de printer ingeschakeld en uitgeschakeld, waarbij ik het uitschakelen met alleen de on/off knop heb gedaan, maar ook met de stekker er helemaal uit. Ik denk zelf dat het scan gedeelte opengemaakt moet worden, maar helaas dat lukt mij niet. Wie kan helpen en weet hoe ik deze foutcode kan oplossen? Bij voorbaat dank!
 
Zou de schakelaar aan die vergrendeling los zitten of kapot zijn?
Openschroeven is dan het devies.
Controleer met een multimeter of de schakelaar open of dicht is en of het verandert als je de schakelaar handmatig bedient.

Verandert het niet, dan is de schakelaar naar alle waarschijnlijkheid kapot.
Als de kapot veronderstelde schakelaar nu 0 ohm aan geeft, dan een van de draden los maken en kijken of het nu wel werkt.
Als de kapot veronderstelde schakelaar nu heel veel ohm aan geeft, dan de twee draden aan de schakelaar met elkaar verbinden en kijken of het nu wel werkt.

Je kunt proberen zo'n schakelaar dan te krijgen en vervangen, maar dat krijgen is vaak zeer moeilijk.

Heb je hem op een van die manieren aan het werk gekregen moet je er voor zorgen dat die situatie zo blijft.
Je kunt hem dan wel vergrendelen maar dan registreert hij dat niet meer. Dan is het verstandig om die knop ook vast te zetten.

succes ermee
 
Bedankt voor je snelle reactie kostenzer! :thumb:
Ik had misschien even moeten waarschuwen dat ik blond ben. :p Ik krijg het scangedeelte namelijk niet open. De klep waar het gewone bedieningspaniel opzit is geen probleem, die heb ik losgehaald, bekeken en dat ziet er goed uit, maar hoe ik het scangedeelte (wat je door de glasplaat heen gewoon ziet zitten) open moet krijgen? Ik mis de schroefjes. :eek::eek::eek:

Het rare is alleen dat:
a) ik dat hele lockgedeelte nooit gebruikt heb;
b) als ik de knop heen en weerschuif, ik door het glas heen ook wat zie bewegen (dus kennelijk gebeurd er wel gewoon wat).
 
Helaas kan ik je zo ook niet verder helpen. Ik heb geen inkjet / bubeljet en weet dus niet zo waar de trucks zitten. Misschien eens op youtube kijken. Daar staat veel.
Misschien is hij wel geklikt, dat er gleufjes zijn waar je een schroevendraaier in moet steken op palletjes te verplaatsen.
Misschien van de onderkant uit? leg hem op zijn kop.

Ik heb hier WAARSCHIJNLIJK het service manual gevonden :http://www.4shared.com/get/8jzPg38A/canon_pixma_mp810_printer_serv.html
Een verwarrende site maar ik denk dat je die grijze, free download, moet hebben.
Ik hoop dat het lukt.

Nog wat gevonden http://www.qmanual.com/printer/canon/pixma/canon-pixma-mp810-mp960-service-manual.html

gewoon even naar beneden scrollen. Misschien is dit al genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je moeite Kostenzer!! Het heeft alleen niet mogen baten. :(
Zelf kwam ik er niet uit en ik heb de printer uiteindelijk aan iemand meegegeven heeft die wel vaker printers repareert. Zij krijgt hem alleen ook niet gerepareerd. Het frustrerende is dat het printgedeelte waaronder de printkop zelf er nog heel goed uitzien. Mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik het graag, maar ik ben bang dat ik opzoek moet gaan naar een nieuwe printer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan