Nieuwe computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rutger2393

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2013
Hi,

Aangezien mijn laptop is gecrasht, ben ik bezig om een nieuwe desktop in elkaar te bouwen.
Ik heb een lijstje samengesteld, maar ik vroeg me af of de processor wel geschikt is voor gaming,
en aangezien ik niet al te veel geld wil besteden (rond de 600-700 euro), heb ik het liefst een AMD.
Maar nu vroeg ik me af of de processor die ik nu heb wel goed genoeg is.
Zo niet, uit welke kan ik dan het beste kiezen? (Intel of AMD maakt me niet uit, zolang het maar betaalbaar blijft)
Hierbij mijn lijstje:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...566121]=1&product[567558]=1&product[568285]=1
Ik weet dat het minder is dan mijn budget, maar hoe minder hoe beter toch?:d

Deze heb ik zeker al bekeken, en veel aan gehad, maar mijn vraag is niet hoe ik het beste een game-pc in elkaar kan zetten,
mijn vraag is meer gericht op het punt van de processor (zoals beschreven in de vraag)

de vraag is meer wat voor soort spelen je wil gaan doen.

De nieuwste games die op dit moment uitkomen en dat 'ie daarna ook nog een goed tijdje mee kan komen.
Denk aan Battlefield4, of Assasin's Creed, zulke spellen gewoon.

Als ik het lijstje zo bekijk zullen de prestaties van de PC ongeveer overeenkomen met wat ik nu zelf heb staan en daar draai ik FSX met een framerate van 50 en hoge settings en bijv een game als Splintercell Blacklist met de allerhoogste settings zonder enig probleem.
Puntje van aandacht is wellicht de voeding. Die levert 520watt terwijl minimaal 500 watt als aanbeveling staat voor alleen al de videokaart. Ik zou daar voor alle zekerheid een iets zwaardere voor nemen (bijv. 600watt), maar wel van goed kwaliteit (ik ken Sea Sonic niet, maar een efficiency van 87% klinkt goed).
Verder ben ik zelf erg blij met de SSD die ik gebruik voor Windows en games (een gewone HD voor de data en backups). Daarmee start niet alleen Windows, maar ook elke game flitsend snel op en performend goed.
Last but not least: kies voor Win 7 64 bit en niet Win 8.

Goed punt van die voeding! Had ik nog niet gezien ;)
Verder had ik zelf ook al voor mezelf gekozen voor een SSD, maar hier moet ik wegens de kosten nog even mee wachten (ligt er dus aan wat voor processor ik koop, anders kan ik al meteen een SSD erbij nemen). Ook wilde ik al Win7 nemen, aangezien ik echt niet overweg kan met Win8 en het geen fijn systeem is.
Maar als het op processors aankomt om BF4 op hoge kwaliteit te spelen, dan denk ik dat het beter is om een AMD FX-8350 te nemen denk ik?

De FX-8350 zal ongetwijfeld beter presteren, maar zelden zal bij een game alle vier de cores op 100% draaien. Het is vooral de videokaart die hard moet werken.Bovendien gebruikt de FX8350 200watt. Dus dat wordt een voeding van 800 wat of zo iets.

Ik vervang mijn videokaart voor een Sapphire R9 270X uit de Best-buy-guide van Tweakers.net.
Dit scheelt een hoop qua verbruik. Verder past de FX-8350 niet op het mobo, dus daar moet ik dan ook weer naar kijken :)
Het is allemaal zo moeilijk om een perfecte match van alles te vinden ;P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan