Audio probleem op cd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiny1947

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Ik heb een cd speler die nu wel oude audio bestanden leest die ik al had nu heb ik mp3 bestanden omgezet in een audio cd en die leest hij nu niet wel die ik al had en ook een audio cd is .Wie weet er raad op .Ik heb BurnAware Professional daar heb ik het ingedaan.Heb alles bekeken .maar ben niet zo weg op deze site waar ik mijn vraag kan stellen

Als je die "nieuw" gebrande CD in je computer laad, wat voor bestanden staan er op?

ik brand mp3 er op als audio en als ik later kijk is het een audio cd staat er op bij de cd speler bij mijn dochter doet hij het wel die is een jaar jonger dan de mijne.Ik kan hem afspelen op de pc als audio maar niet op mijn cd speler heel erg raar .In de auto doet hij het ook .

Dat is inderdaad vreemd (Zeker als je er zeker van bent dat het als audio cd is gebrand (en geen data).
Het gaat hier ook niet om een z.g. CD recordable (Herschrijfbaar CD_RW)? Daar kunnen n.l. ook alle spelers niet mee overweg.
Ik ken brand programma wat je gebruikt niet maar weet wel dat brand snelheid (Niet hoogst mogelijk) ook invloed op af speelbaarheid heeft.
(Wellicht 1 proberen om lager snelheid te branden.)

wat is het verschil tussen een data cd en een audio .Ik heb dit probleem sinds ik deze pc heb en op die andere pc had ik nero als brander .Maar weet niet meer welke ik gebruikte .audio of data maar als ik een oude cd pak staat er op de pc audio cd

Even op google gezocht op BurnAware Professional.
Als je bij multimedia Audio CD gekozen hebt zou het goed moeten zijn.
http://img.creativemark.co.uk/uploads/images/573/13573/largeImg.jpeg
Vandaar mijn vraag als je de cd in je computer zet en deze opent zie je dan bestanden (mp3)?
Er zijn cd spelers welke zonder problemen data cd (mp3tjes) afspelen maar ook die alleen audio (redbook) kunnen afspelen.
Je brand programma zou als je voor audio CD kiest de mp3tjes omzetten naar PCM en deze in redbook formaat (welke alle audio cd spelers kunnen lezen) branden.
Maar ook wel CD-R schijfjes gebruikt?

Als je de cd opent in de PC wat zie je dan staan in verkenner?
De vraag was al eerder gesteld maar toch, bij een audio cd zie je alleen bestanden met de naam track en de extensie cda en verder niets.

Na 10 cd verspeeld te hebben heb ik nu een cd die het doet mijn .Bij opties moest ik de track instellen en die stond op standaard .Heb hier wat fotos er bij gedaan zo zie je hoe het was en is .Maar door jullie ben ik op het idee gebracht .Bedankt voor jullie hulp .1 brander.JPG2 cd.JPG3 staat  op cd die het wel doet.JPGbranden.JPGtrack.JPG

Mooi dat het werkt, overigens kun je bij de startpost deze draad als opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan