PC uit netwerk halen en stand-alone laten draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1357

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
127
Hallo allemaal,

Ik heb diverse PC's en laptops draaien die verbonden zijn met ons bedrijfsnetwerk. Nu wil ik een PC uit het netwerk halen en deze weer als stand-alone laten draaien. Ik wil dus niet meer het inlogscherm te zien krijgen als ik deze computer aanzet.

Wie weet hoe ik deze PC eruit kan halen.

Alvast bedankt.
 
Heb je een domainserver ?

Druk met rechts op Deze Computer>>Eigenschappen
Zoek hier de instellingen voor Computernaam, Domein, Werkgroep.
Hier kun je de PC uit de werkgroep of domein halen waarna je na een reboot weer lokaal aan kunt melden.

Groeten Marcel
 
Laatst bewerkt:
Vergeet daarbij niet om eerst te controleren of de PC een lokale gebruiker met administrator rechten heeft en dat je die ook daadwerkelijk kunt gebruiken om in te loggen.
 
Laatst bewerkt:
En zorg dat ALLE data van de gebruikers op die pc gebackupped zijn extern, want grote kans als je die accounts dus verlaat omdat je van domein naar werkgroep gaat je niet meer bij de data kunt komen; vaak zijn die versleuteld dus zelfs als local admin in de werkgroep kun je er niet meer bij..
Vergeet je dat dan moet je eerst weer die pc weer in het domein (laten) zetten om erbij te kunnen....
Nog vervelender als tussentijds een domein opgeheven wordt.. dan kun je hem niet meer aan dat domein hangen....
Mss zijn daar wel weer slimme oplossingen voor ... maar dat gaat mij te ver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan