HP deskjet F2180 is niet te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hardek

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2005
Berichten
67
Wie zou mij kunnen helpen.

Op onverklaarbare kan ik via mijn computer de printer niet meer aansturen.
Als ik een opdracht geef om te printen komt het niet eens in het venster afdruktaken.
Als ik een scan maak via de printer doe hij het wel.

De software die bij de printer hoort is niet geschikt voor windows 7. Via de site van HP heb ik de juiste software gedownload en geïnstalleerd, maar tijdens het installatie proces krijg ik te lezen dat de installatie mislukt is. Wat mij ook opvalt is dat de software van HP een printericoon aanmaakt van de HP Photosmart 5510 series ipv de F2100 series.
Ook heb ik zonder de HP software windows laten zoeken naar de juiste drivers ook zonder een goed resultaat.

Wie zou mij kunnen helpen, of ben ik toe aan een andere printer.
 
Hallo Hardek.

Nee, even wachten met een nieuwe printer, probeer het hier toch nog eens.

Laat die doktor er een even over lopen als het kan. Proberen en je hebt ondersteuning.

Hoop dat het je lukt. :p Ik ben zelf geen doktor he.

Klikje voor HP dokter.
 
Hartelijk dank voor je reactie Manamana,
Deze HP Dokter heb ik ook al geprobeerd zonder resultaat.
 
Harry. Dan wellicht alles de-installeren. (Uninstall gebruiken als je die hebt)

Heb je de CD rom nog alles geheel opnieuw installeren is vaak het beste.
 
Zoals ik al eerder schreef, de cd rom die bij de printer hoorde is niet geschikt voor Windows 7.
Inmiddels heb ik HP printerinstallatiewizard gebruikt om de software correct te installeren.
Op het einde geeft hij de volgende foutmeldingKnipsel.PNG
wederom is de installatie mislukt.
 
Harry ik kom er op terug. Moet even weg. Later.

Ik ben nog eens op zoek gegaan naar meer informatie en kwam hierop uit. Klikje

Ik zie aan je foutmelding:

je probeerde iets te downloaden vanaf de site van HP. En dit is dus volledig mislukt.

De HP Deskjet F2100 series geeft ook een rood kruis aan.

Kijk eens bij Apparaatbeheer en verwijder die eens. Doe dit eerst start opnieuw op en hoop enz enz.....

Ik vraag me af of dat ding nog wel werkelijk ondersteund wordt. De code 1602 duidt erop dat je een keertje de installatie hebt onderbroken.
 
Laatst bewerkt:
Eerst heb ik de software behorende bij de HP printer verwijderd en de pc opnieuw opgestart.
Bij apparaatbeheer was daarna geen printer meer te vinden.
Toen heb ik installatie software geïnstalleerd zonder dat de printer aangesloten was.
Tijdens de installatie werd mij gevraagd de usb kabel aan te sluiten en de software herkende de printer.
In 7 stappen zou de installatie voltooid worden. Bij stap 6 werd zelfs aangegeven dat het stuurprogramma geïnstalleerd was en gereed was voor gebruik. Ik blij.
Bij stap 7 gaf de software aan dat de installatie mislukt was, er kwam zelfs een melding "onherstelbare fout tijdens installatie"
daarna kreeg ik nog een overzicht van de foutmelding die volgens mij hetzelfde was zoals ik gisteren had geplaatst.
De installatie heb ik niet onderbroken.
Ik denk dat ik toch aan en andere printer moet gaan denken.
 
Dat is deze melding. Tja ik kan hem ook niet maken natuurlijk als technisch (software matig) iets niet wilt. We (Je was) waren er bijna jammer zeg. Probeer nog een kans, hieronder aangegeven. Alweer hoop.

Klikje
 
Laatst bewerkt:
Welke versie windows 7 is het? 32 of 64 bits?


Euvel vaker meegemaakt met een HP printer en het enige wat hielp was eerst werkelijk alles uit het register en verkenner over HP en Hewlett Hackard verwijderen, de HP scrubbers, deïnstallers en deïnstalleer progs zoals Revo Uninstaller werkte niet voldoende, erna werd de printer vrolijk geïnstalleerd.
 
Ik geef het op!

Manamana en lange pier mijn hartelijke dank voor jullie hulp.
ik heb van alles geprobeerd ook heb ik alle mappen die iets met HP hadden te maken verwijderd, via ccleaner het register opgeruimd, het mocht allemaal niet baten.
Nu heb ik nog een vraag,
ligt het aan de printer of aan de computer?
 
Het register met regedit handmatig schoonmaken, het stikt van de verwijzingen naar HP en Hewlett Packard en het ligt aan de HP software i.c.m. windows en niet aan de printer an sich.
 
Lange Pier,

Met regedit heb ik nog nooit gewerkt.
Nu heb ik wel even gekeken in dit programma en inderdaad in de map HKEY_CURRENT_USER
kom ik een map tegen van HP en van Hewlett-Packard.
kan ik deze mappen zonder problemen verwijderen?
Zijn er verder ook nog verwijzingen in het register?
 
http://www.softpicks.com.nl/software/Utilities/Registreer_Gereedschap/Registrar-Lite_nl-279028.htm

Ik gebruik daar Registrar-Lite voor, als je zoekt krijg je alle verwijzingen die je met selecteren allemaal gelijk kunt wissen, linkermuisklik op bovenste en met de shift en muisklik en rechtermuisklik en delete.

Maare, in de map users b.v. staan ook nog mappen van HP, die zijn ook weg?

Wel doen na een deïnstallatie, beste met Revo Uninstaller, in de windows winsxs map staan ook allerlei verwijzingen waar je niet zomaar iets kunt wissen.
 
In het register heb ik een aantal mappen van HP en Hewlett Packard verwijderd.
van de map windows/winsxs heb ik niets verwijderd.
Toen heb ik nogmaals geprobeerd de software te installeren maar zonder res***taat.
Dank je wel allemaal
 
Harry namens allen denk ik dan maar, we deden het graag jammer dat Lange Pier ?? en ik je niet verder kunnen helpen. Ik begreep namelijk dat je het opgeeft. Ik ook. :p ;)
 
Hallo Lange Pier en Harry, nee die was nog niet gegeven. En deze volgens mij ook nog niet. Klikje :D
 
Manama en Lange Pier,

Jullie zijn ook echte volhouders.
Inmiddels had ik een Canon printer van mijn dochter op mijn pc aangesloten. Ook deze printer kon niet geinstalleerd worden door Windows 7.
Wat er echt loos is weet ik niet, een VIRUS?
Nu heb ik besloten om mijn computer te herinstalleren. Je bent even bezig maar dan heb je ook een schone pc.
Nogmaals dank voor jullie moeite.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan