mail overzetten vanuit geimporteerde map naar werkmappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Berichten
126
Hallo,

Ik heb mijn windows live mail verplaatst naar een nieuwe computer.
Alles staat nu op de nieuwe computer, maar in opslagmappen/geimporteerde map/mijn naam
Nu wil ik deze berichten overzetten naar mijn (werk) mail.
Ik had in mijn Postvak IN (op de oude computer) een groot aantal submappen. Die zie ik keurig in de geimporteerde map.
Moet ik nu in mijn Postvak IN (op de nieuwe computer) alle submappen opnieuw aanmaken voordat ik de berichten kan verplaatsen binnen deze mappen.
Het lukt mij niet hele mappen over te hevelen.
Is daar toch een manier om hele mappen te verplaatsen?
 
Dat heb je juist. Helaas voor jou zul je elke submap opnieuw aan moeten maken. Bij mijn weten kan dit ook niet anders.
 
Ik weet niet hoe je je mail hebt verplaatst, maar hier is hoe ik het doe.
Ik ga eerst op de oude PC de opslagmap verplaatsen, b.v. naar Documenten\LiveMail.
Ik exporteer de contacten naar Documenten\livemail\accounts.
Ook de accounts exporteer ik daar heen.
Dan bewaar ik de map LiveMail op een Usb drive of sticky

Het enige dat je dan nog moet doen is deze map op de nieuwe PC zetten en hem aanwijzen als opslagmap.

Wat je nog kunt doen is je geïmporteerde mappen verplaatsen naar Opslag (of als die er niet is ze onder postvak in hangen), dan zou het weer moeten werken.
In jou situatie zit de opslagmap op de standaard locatie.

Zelf vind ik dat niet fijn. Ik vind het handiger als ik zo nu en dan een backup kan maken en dat is als ik hem zelf heb gemaakt makkelijker.
Bij PC's van mensen die ik ondersteun maak ik deze map meestal 'Hidden', anders gaan ze er mee rommelen en dat moet natuurlijk niet.

succes
 
Wat Eric voorstelde is mij niet gelukt. Ik was daar ook een beetje huiverig voor.
En zoals Tinusss al aangaf: Submappen met de hand aanmaken.
Dank voor jullie reacties!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan