Video en foto afspelen in picasa?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
Ls, ik gebruik tijdelijk een desktop pc met Vista. Om foto's en video' af te spelen installeerde ik picasa.
Echter , picasa speelt alleen foto' s af en toont in het overzicht niet de met dezelfde canon foto camera gemaakte filmpjes. Weet iemand welke instelling ik moet aanzetten , zodat bij het afspelen van de foto's in die map ook de video's worden afgespeeld? Mijn vorige pc deed dat met picasa wel.
Grt
Tom
 
Deze videobestandstypen worden door picasa ondersteund: .mpg, .mod, .mmv, .tod, .wmv, .asf, .avi, .divx, .mov, .m4v, .3gp, .3g2, .mp4, .m2t, .m2ts, .mts, .mkv.

Je moet wel in het programma aangeven welke bestandstypen moeten worden weergegeven:
Ga als volgt te werk om de in Picasa weer te geven bestandstypen aan te passen:
1.Klik in Picasa op 'Extra > Opties'
2.Selecteer het tabblad 'Bestandstypen'.
3.Plaats een vinkje in de selectievakjes van de bestandstypen die Picasa moet ontdekken en weergeven.
4.Klik op 'OK'.

Zie hier hoe andere videoproblemen op te lossen in Picasa...
 
Laatst bewerkt:
Aha , dank voor het advies. Ik heb alles bij bestandstypen aangevinkt ( ik kon alleen quick time niet aanvinken) en probleemoplossing bij picasa gelezen. Mijn picasa leest nu in elk geval nog steeds niet de mvi bestanden van de schijf in. Nog een ander vermoeden waar het aan schort?
 
Oef! Ik heb alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd, incl quicktime en alles werkt. Geweldig bedankt voor de tips in het holst van de nacht. Ik sluit de vraag met opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan