Printer beschadigt tijdens afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ciphra

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
3
hallo,

tijdens het afdrukken van A3 afbeeldingen zijn de randen vaak beschadigd. Dit uit zich in de vorm van inktvlekken tot een soort van witte watervlek, en soms zelfs scheuren. dit gebeurd echter zeer onregelmatig, de ene keer 3x achter elkaar, de andere keer 5x niet en dan weer 7x wel. ongeveer 60% van alle afdrukken zijn beschadigd. zou iemand enig idee hebben hoe ik dit kan oplossen?

vriendelijke groeten
Ciphra
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het idee krijgen dat het papier niet goed wordt doorgevoerd, dus 'scheef trekt'.
Mogelijk zijn er (rubber-)rolletjes die zich met de papier doorvoer bezighouden versleten of smerig, zodat er onvoldoende grip op het papier is.
Je moet natuurlijk alle rolletjes checken die het papier tegenkomt vanaf de papier invoerbak tot en met de uitvoerbak.

Ook kijken of het papier wel goed is afgekaderd in de papier invoerbak.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het probleem in de 'fuser' zit. De fuser is een RM1-6095 en de printer een CP5225 (dit ben ik vergeten in mijn originele post te zetten). Ik heb gisteren de fuser uit de printer gehaald (na wat gegoogled te hebben waar inderdaad het smerig zijn van bepaalde rolletjes gesuggereerd werd) en kwam tot de ontdekking dat IN de fuser inkt is overgebleven na de (naar mijn weten) laatste rolletjes (een roze en een zwarte, soort van glad-zacht kunstof rollen). dit heeft zich ondertussen een aantal keren herhaald en onderhand zit er een hele klomp inkt die in geen mogelijke manier meer schoon te maken is zonder de fuser te demonteren. zelf heb ik nergens een 'handleiding' innen vinden hoe ik dit zelf kan doen bij dit model, dus ik ga vandaag even navragen hoe het met de garantie zit, dan stuur ik waarschijnlijk de fuser op voor een nieuwe. mocht de garantie echter verlopen zijn zou ik het heel fijn vinden als u misschien meer over een demonstratie filmpje zou weten om de fuser open te schroeven zodat ik de inkt kan verwijderen.

Mvg en alvast bedankt Tijs!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb niets gevonden dat met geklonterde toner op de fuser te maken heeft, ook niet op youtube.

Tijs.
 
@Lange Pier: Misschien kijk/keek ik verkeerd, maar ik vond niets bij HP m.b.t. het openen/disassembleren en/of schoonmaken van de fuser. Dat geldt ook voor de 2 handleidingen die je gelinkt hebt.

Tijs.
 
http://www.lbrty.com/tech/Manuals_HPC/cp5220sm.pdf
http://www.uninetimaging.com/downloads/technical/TecArtWebAdded/HP_CP5225_Reman_eng.pdf

Miss heb je hier wat aan, eentje is voor een ander type maar lijkt hetzelfde.
Geen onderhoudscontract voor dat ding?

Het is niet mijn eigen printer, hij is van school. Ik ben zojuist gaan informeren naar enige garantie die er nog op zit/moet zitten, aangezien het ding nu ongeveer 8 maanden oud moet zijn. een onderhoudscontract zal ik zometeen even naar gaan informeren. Ik heb echter pure stank voor dank gekregen want ze hebben de fuser opnieuw in de printer gezet en eigenlijk kwam het er op neer dat ik als leerling niet met mijn tengels aan de inwendige structuur van school-elektronica moet zitten. Ze gaan nu gewoon een nieuwe fuser kopen. En de kans is vrij groot dat wij, als buitenschoolse vereniging die de printer gebruiken om posters te printen voor de schoolfuifen, het onderdeel mogen gaan betalen, omdat ik er 'met mijn tengels aan gezeten heb'. blijkbaar is het eruit-schuiven van ren fuser een groots misdrijf.

ik wil jullie beide bedanken voor jullie hulp, al mocht het uiteindelijk niet baten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan