HP printer installeert elke 10 min stuurprogramma en maakt nieuw systeemherstelpunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pijltje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2013
Berichten
8
Sinds kort wordt door de HP printer (officejet j5780) zo'n 6x per uur Printerstuurprogramma geïnstalleerd:
Melding bij Systeemherstel:
<tijd en datum (ongeveer iedere 10 minuten)> <Printerstuurprogramma HP Officejet J5700 is geïnstalleerd>

Dit terwijl de printer uitstaat en ik daar geen opdracht toe geef...

Waar/hoe kan ik dit stopzetten?!

Alvast bedankt voor een reactie!
Groeten Pijltje
 
Hallo, even zo doen als het kan en proberen als je weet om welk update (bijv: KB?????) het gaat, kun je die (voorlopig?) verbergen:

windows Update site -> naar updates zoeken -> bekijken welke hij gevonden heeft -> vinkje voor die update weghalen en rechtsklikken: update verbergen.

Het is niet zo netjes maar je bent er wel vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Manamana,
Bedankt voor je reactie.
Maar die kans krijg ik niet. Het enige dat ik zie in het proces is dat er 6x per uur een Printerstuurprogramma is geinstalleerd. De versie zie ik niet.

Hierbij een printscreen van systeemherstelpunten:
Het enige dat ik ervan zie, is het resultaat, oftewel de waslijst in Systeemherstel (nu even printscreen gemaakt via Ccleaner).

Groeten Pijltje
ScreenShot001.jpg
 
Mhh, ja dat zal dan niet lukken. Jammer.

Probeer deze nog eens.

Zoek HP en Volg de linkjes van update (plaatjes) hieronder. Die HP blijft ze steeds aanbieden he.

HP.JPG HP 1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Ik heb het volgens plaatje ingesteld.
Ik heb even gewacht, maar helaas... De printerstuurprogramma's worden nog steeds geinstalleerd...
Moet ik soms eerst pc opnieuw opstarten?
groeten Pijltje
 
Je kunt eens proberen om in veilige modus op te starten. En dan vervolgens het gestelde in #2 werken.

En of haal eerst de USB er eens uit. Die zit er toch in bij jou he. (opnieuw opstarten)

Lukt er niets dan even alles (uninstall HP), dus de-installeren en opnieuw de cd ROM erin doen van HP.
 
Laatst bewerkt:
Na herstart nog steeds installaties en systeemherstelpunten...
Voor de zekerheid nogmaals gecheckt bij HP updat of deze nog op 'nooit' stond. Dat klopte, maar ik heb nu ook bovenste optie gewijzigd in: 'eerst laten weten voordat...'.

Nu zie ik dat je me nog een optie hebt gegeven (veilige modus etc).

Dat ga ik zsm uitproberen.

Bedankt zover! :thumb:
We komen er vanzelf uit!

Fijn weekend :)
 
Ja oke, laat maar weer weten, er zijn hier genoeg helpers die je ook eventueel verder kunnen helpen. En ook een goed weekend, ;) met deze regen. :(
 
Laatst bewerkt:
De zon schijnt weer :D
Heb de HP update (alleen dit onderdeel) verwijderd en laptop opnieuw opgestart, maar de printerstuurprogramma's worden nog steeds geinstalleerd (incl systeemherstelpunt).

Van de opties heb ik andere optie (usb eruit) geprobeerd, maar dat werkt niet.
(Je kunt eens proberen om in veilige modus op te starten. En dan vervolgens het gestelde in #2 werken.
En of haal eerst de USB er eens uit. Die zit er toch in bij jou he. (opnieuw opstarten))


Die eerste optie begrijp ik niet ;) wat bedoel je met 'dan vervolgens het gestelde in #2 werken.'?

De herinstallatie heb ik nog niet uitgevoerd, aangezien ik de printer paar weken geleden geheel opnieuw heb moeten herinstalleren. En ik weet niet of het probleem sindsdien is ontstaan, of daarna (recentelijk waren alle systeemhp verdwenen, vermoedelijk agv het wijzigen van de beschikbare ruimte voor systeemhp'en.).

groetjes Pijltje :)
 
Met het gestelde in het 2e bericht. Computer opstarten in veilige modus en dan proberen wat ik in bericht 2 schreef. Maar dat zal wel niet werken ben ik bang voor.
 
Het is iets anders dan een update ('HP update' heb ik al verwijderd). Het is ook geen KB..update, maar een printerstuurprogramma dat wordt geinstalleerd.
Fijne dag! Pijltje :D
 
Oha dan hebben we eigenlijk alles geprobeerd. En geven we de schuld aan HP, maar ja daar schiet je ook niets mee op. Maar er is hoop.

Klik hier HP zelf aan het werk laten gaan ik zocht naar je printer en vond deze, Klikje :p
 
Dat is grappig! Ik had uurtje geleden de 'HP Print and Scan Doctor' aan het werk gezet, maar ik moet de pc nog opnieuw opstarten.
Zo te zien, heb ik sinds kwart over 10, na een bepaalde update geen nieuwe printerstuurprog updates gehad!!!

Ik heb op ' Klikje' geklikt, maar kon 'HP zelf aan het werk laten gaan, niet vinden'. Of is dat hetzelfde als de hp scan doctor?

Ik moet m afsluiten nu. Ik laat je zsm weten of het euvel is opgelost!

groeten Pijltje
 
Mhh, het kan zijn dat je via via (klikje) bij die super doktor :d uitkomt.
 
Yep, de print- en scandoctor heeft zijn werk gedaan: geen updates meer!
Kan afgesloten worden :)
groetjes Pijltje
 
Verplaatst van "Overige software" naar "Printers / scanner / All-in-one"

"Afsluiten" kun je zelf doen door onder je eerste bericht op "Zet status opgelost" te klikken ;)
 
Oh, oke netjes zo. :thumb: Zet hem zelf maar als opgelost. Zie bericht tha Devil. :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan