• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rare situatie met functie ZOEKEN en gegroepeerde cellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkLB

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2013
Berichten
2
Momenteel ben ik bezig met het bouwen van een planningsbestand. Hierin laat ik met de functie ZOEKEN een aantal cellen van een regel vullen, opbasis van een vulbare cel in dezelfde regel. De regel wordt dan verder gevuld met gegevens uit een ander tabblad, waar cellen gegroepeerd staan.
In een eerste test, waarbij de cellen niet gegroepeerd waren, werkte het zoals ik het bedacht had. Na het groeperen echter niet meer. De cellen waar de zoekfunctie direct naar kijkt, staan niet op een eenduidige volgorde. Dat was de reden dat ik de functie VERT.ZOEKEN kon/wou gebruiken.

In de bijlage een voorbeeld wat vergelijkbaar is. Hierin staan diverse variabelen, op meerdere manieren geschreven. Het is uiteindelijk de bedoeling op een letter en 3 of 4 cijfers als zoekvariabele te gaan gebruiken.

Weet er iemand een oplossing binnen de formules of wordt het macro-werk?
 

Bijlagen

  • testmap.xls
    13,5 KB · Weergaven: 23
en zo?
Code:
=VERT.ZOEKEN(E5;A1:B11;2;ONWAAR)
 
gebruik ipv ZOEKEN() VERT.ZOEKEN()

PHP:
=ALS(E5=H1;"";VERT.ZOEKEN(E5;A1:B11;2;0))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan