pc upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

groentje1

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2011
Beste.

Ik heb hier een acer veriton 7900 die ik graag zou upgraden.
De case voeding en dvd station zou ik graag behouden de rest moet vernieuwd worden.

De pc word gebruikt voor zakelijk gebruikt maar ook voor teken programma s.

volgende componenten zoek ik.

een moederbord (liefst gigabyte )
ram 8 gb
cpu (intel i5 of i7 )
grafice kaart ( van rond de 100 euro)

de componenten mogen rond de 400 euro kosten.
de pc zal w7 of w8 gebruiken.

edit: voorlopig is een video kaart niet nodig als er redelijke in het modo zit

edit; wat denken jullie hiervan http://azerty.nl/winkelmandje/winke...620702]=1&product[620113]=1&product[427533]=1
welke cpu zal ik nemen ??
mvg Groentje1

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je dus geen gebruik wilt maken van AutoCAD GPU Acceleration?

pc samenstellen

Beste.

het is nu de 3 de keer dat ik deze vraag stel nadat mijn vorige 2 post werden gesloten wegens dubbel post, maar nu staat alles dus opslot.

Ik heb dit samengesteld http://azerty.nl/winkelmandje/winke...263674]=1&product[468112]=1&product[332211]=1

de case , voeding en dvd drive heb ik al.
Kunnen jullie aub kijken of alles bij elkaar past en wat er beter kan.
er is geen grafice kaart nodig voorlopig.

Hopelijk vinden jullie de tijd om het te bekijken ik moet namelijk morgen bestellen wegens tijdgebrek.
Mvg groentje1

Ik ga mijn vraag uit het vorige topic gewoon weer neerzetten:
Ik begrijp dat je dus geen gebruik wilt maken van AutoCAD GPU Acceleration?

Nee en dat kan later nog met een grafice kaart maar kijk aub even of alles past want ik heb niet veel tijd meer

Ik heb je nieuwste topic bij deze aangezet. De sectie-moderator had inderdaad, onbedoeld, je beide topics voorzien van een slotje.
Onze excuses daarvoor.

Tevens heb ik je vraag in de juiste sectie gezet.

Succes met je vraag.

Waarom die Startech.com adapter?

waarschijnlijk omdat zijn huidige voeding niet over de juiste kabels beschikt

heb zojuist zijn pc specificaties erbij gehaald en die voeding is 300watts en kans is redelijk groot dat hij niet de juiste peripherals heeft voor dat moederbord

@ts
de cpu die je nu hebt gekozen is K EDITIE en is eigenlijk bedoeld voor overklocking
het moederbord ondersteund geen overclocking features dus kun je beter voor een NON K editie cpu gaan

verder koop je ook behoorlijk dure werkgeheugen dit terwijl dat niet veel invloed zal hebben op je render tijd
dit heeft meer te maken met je processor en de hoeveelheid ram die je hebt 1600mhz ram is snel zat

EDIT: eerlijk gezegd denk ik niet dat je huidige voeding voldoet voor het nieuwe systeem
zeker als je zware render taken gaat uit voeren

zou het eerder zo doen
klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Die adapter is voor een EPS moederbord, wat hij duidelijk niet heeft geselecteerd bij azerty. Om te weten of de voeding voldoet zou je de precieze railconfiguratie moeten weten. Maar beter zit je aan de veilige kant met een nieuwe. Config van firestorm ziet er goed uit.

Laatst bewerkt:
moederbord heeft de extra 8pins power nodig die kun je zien op het plaatje

Bedankt voor de reacties iedereen.
Ik heb nog een 500watt voeding als dat nodig is met 4 pin maar heb 8 pin cpu nodig daarvan die kabel.
Kunnen julie aub een goede cpu en ram voorstellen .
Ik bestel vanavond.
Alvast bedankt iedereen

edit ik had de samenstelling niet gezien om men gsm bedankt.
als iemand nog andere mogelijkheden ziet smijt het er maar uit.

Laatst bewerkt:
16GB ram lijkt me wel zo ideaal bij het gebruik van tekenprogramma's (Liefst Latency 7 of 8)
Als echt brute rekenkracht wil, zou je voor een I7-4770 moeten gaan en anders de I5 in Firestorm zen samenstelling.

Edit: Zo iets, http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/518740?tti=2&pti=10&minscore=&maxdelivery=&minproducts=3&maxshops=1#shoplist > Zou je alleen zelf even moeten kijken of alles in je kast past.
Zit alvast een goede videokaart bij (Speciaal voor AutoCad ect), zodat je het niet later hoeft aan te schaffen + een zuinige voeding.

Laatst bewerkt:
je link werkt niet in het winkelmandje heb je een button die directe link heet klik daar op en plaats die link hier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan