• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe krijg ik bij onderstaand probleem een werkende formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

risthor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Berichten
2
Goedeavond,

Ik ben al een paar uur bezig met het zoeken naar het antwoord op de vraag die ik hieronder zal proberen uit te schrijven.

Voor mijn werk moet ik een aantal cellen beoordelen om vervolgens aan te kunnen geven of iets "gekoppeld" of "niet gekoppeld" is.

Hier spelen een aantal variabelen een belangrijke rol bij, ik ben op zoek naar een formule die ik gemakkelijk in een bestaand bestand kan toevoegen om zo de uitkomsten te registreren. Omdat het document iedere week wijzigt moet het makkelijk te plakken en knippen zijn.

De volgende kolommen spelen een rol in de formule die ik al enige tijd probeer te maken:

A1 A2 A3 A4 A5

ORG NP A B C

De bedoeling is dat er via de formule komt te staan gekoppeld of niet gekoppeld.
De voorwaarden zijn: tekst in A1 en tekst in A3 of A4 of A5.

In verscheidene formules krijg ik het niet voor elkaar om de of functie in het 2e deel te plaatsen, dus tekst in A1 en A3 of A1 en A4 of A1 en A5. Als hij aan alle hiervoor genoemde voorwaarden niet voldoet komt er te staan niet gekoppeld. In alle andere mogelijkheden moet er dan gekoppeld komen te staan.

Ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen, want ik zoek al een paar uur op internet en alle voorbeelden van formules krijgen net niet de goede uitkomst of ik krijg een error dat de formule niet klopt......

Ik wacht met smart en ondertussen pluis ik het internet verder af :)

Groet,

Arjen
 
Kan je even een voorbeeldje plaatsen met wat je zoal geknutseld hebt in al deze uren. Dat leest over het algemeen wat makkelijker. Het zal ergens in de hoek van ALS() in combinatie met EN() en OF() liggen.
 
Als ik het goed begrepen heb.
Code:
=ALS(EN(ISTEKST(A1);OF(ISTEKST(A3);ISTEKST(A4);ISTEKST(A5)));"gekoppeld"; "niet gekoppeld")
 
Bedankt HSV, dat is het. Zo simpel, was zelf aan het *****n met aantallen.als e.d. maar dit werkt! ben zo blij, haha

gauw even de vraag afsluiten als voltooid,

Groet,

Arjen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan