service pack kan niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 426837
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 426837

ik heb windows vista ultimate service pack 0.
ik wil updaten naar SP 1 maar het lukt niet!!
help windows update soet het ook niet!!!

alvast bedsnkt:thumb::thumb::thumb: elimalko

Laatst bewerkt door een moderator:
jammer maar dit werkt ook niet hij zegt dit: fout.JPG
en windows update dit:fout 1.JPG

ik wil eerst sp1 en dan 2 je kan niet van 0 naar 2!!:P:P

Typ in de zoekbalk services of typ services.msc bij Uitvoeren. In het volgende venster zie je dan een lijst met services die draaien op de computer. Controleer hier of de Windows Update service gestart is. Zo niet start hem even handmatig door er rechts op te klikken en starten te kiezen. Rechtsklik vervolgens nog een keer erop en kies dan voor eigenschappen. Kies hierbij opstarttype voor automatisch. Vervolgens kun je de service pack update nog eens handmatig starten.

Vertel even wat je allemaal gedaan hebt, en bijv. welke foutmeldingen in beeld komen. Screesnhotjes misschien?

ik zie 'windows update' helemaal niet staan!! bij computer>beheren...

Onduidelijk, maar ik neem aan de bedoelt dat je Windows Updates niet ziet staan in Configuratiescherm.
Zet in Configuratiescherm de weergave op "Kleine pictogrammen", en dan moet je het kunnen zien, denk ik.

Tijs.

windows update vanuit configuratiescherm...

Screenshot 2013-12-07 13.04.36.png

@TheKnight: SURS checkt op ontbrekende bestanden (of in de verkeerde versie) die met de basis-installatie van Windows (en de updates die daarna komen) op een pc worden aangetroffen op het moment dat SURS gedraaid wordt.

Lukt het niet om met SURS direct de problemen te verhelpen, dan kan in de log-bestanden gekeken worden welke bestanden niet aanwezig zijn etc. Kijk wat dat betreft even naar deze link.
Op die manier heb ik recent een W7 installatie van SP1 voor W7 kunnen fixen, omdat bleek dat een bepaalde update was mislukt (beter gezegd: Dat bepaalde bestanden van een update helemaal niet werden aangetroffen).

Met DISM kunnen ook diverse inconsistenties worden opgelost, inderdaad. Zie bijv. de handmatige methode op deze link (niet relevant voor de vraag van de TS, overigens).

Overigens is er een (grote) kans dat SURS niet helpt tegen het niet opstarten van Windows update, maar daar zijn weer Fixit utilities van Microsoft voor (zie o.a. beneden).
En natuurlijk heb je altijd van die ... uh ... minder slimmerikken die programma's zoals Tune Up Utilities installeren en daarmee allerlei belangrijke services van Windows om zeep helpen of minstens niet laten starten.

@TS: Je zou kunnen kijken of deze instructie (en Fixit utility die daar bij hoort) je niet gestarte Windows Update-probleem oplost. Daarna de tips van mij, TheKnight etc. opvolgen om (hopelijk) SP1 geïnstalleerd te krijgen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@TheKnight: Nog even over de vraag of SURS de juiste benodigde updates installeert die nodig zijn voor de installatie van SP1: Ja, zover ik me kan herinneren maakt SURS de pc helemaal 'klaar' voor de installatie van SP1, vooropgesteld dat hij alle foute/ontbrekende zaken effectief gefixt/geïnstalleerd krijgt.

Tijs.

reactie op dnties: ja maar ik heb alleen één account op mijn pc staan

Ik begrijp even niet wat je antwoord betekent. Zover ik kan nagaan doen alle tips gewoon zijn werk onder jouw account en komen zelf met de mededeling dat er Administratieve rechten nodig zijn (die je dan natuurlijk moet bevestigen).

Tijs.

Dus het lijkt me nu tijd dat je wat van de tips gaat uitproberen en terugmelden wat eruit kwam. Wat mij betreft begin je met de tip die ik het laatst gaf, die hopelijk Windows Update weer in orde maakt. Daarna de andere tips, zoals SURS en de tips van TheKnight.
PS: Ik ga er hier vanuit dat je (zoals ik al noemde) géén Tune Up Utilities of andere 'versnellers' gebruikt.

Tijs.

Eerst Windows Update herstellen!
Wat mij betreft begin je met de tip die ik het laatst gaf, die hopelijk Windows Update weer in orde maakt.
Oftewel: Draai de gelinkte Fixit en kijk of Windows Update weer werkt!

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan