Canon Pixma MG5350 doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
358
Beste mensen,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn printer: Canon PIXMA MG5350
Als ik iets print (via een netwerk) duurt het altijd eeuwen voordat hij wat wil printen. Tegenwoordig sinds enkele dagen gaat hij eerst 'draaien' (dus geluid maken met die draadingen en wieltjes), en vervolgens stopt ie.
Dan krijg ik leuk in Windows de melding: Printer reageert niet.
Er staat ook bij de afdrukrij status: Fout - afdrukken.

Stel hij drukt wat af, komen de eerste paar regels van de tekst/de afbeelding eruit en stopt ie, en levert hij een nogwat zielig "geprint" papiertje af (ook al is het dubbelzijdig en moet ie weer teruggenomen worden).

Specificaties:

Computer via LAN naar router > modem, Printer wireless naar modem (dus alles in een netwerk)
Voldoende bereik, telefoon heeft 5 streepjes, en nooit problemen gehad met verbinding

Laatste drivers. Inkt 100% vol, al een reset uitgevoerd maar niets helpt.
Computer is windows 8 pro 64 bits, I7 3770K 660TI 16GB RAM e.d (deze specificaties zullen niet nodig zijn denk ik).

Wat kan ik nu doen? Denk dat het aan m'n PC ligt, want die heeft wel meerdere "kleine foutjes", in een maandje (de vakantie) ga ik alles opnieuw installeren. Wat kan ik in de tussentijd doen om dit probleem te verhelpen?
Ik moet wel zeggen dat ik Ziggo als provider heb en ik er totaal NIET trots op ben. Via m'n telefoon duren Whatsapp berichtjes ook al 10 minuten langer, en dat het internet er 1x per dag uitvalt is ook niet bijzonder meer. "Ziggo raadplegen" heb ik na 5 modems en 2 gratis HD receivers wel opgegeven, leuk zo'n monteur op bezoek, nu moet het nog helpen.

Moet wel zeggen dat hij na de "Printer reageert niet" melding ook niet meer mijn PC ziet. Dus een of andere rare fout?
Alle Windows updates, nieuwste drivers en geen virussen. Snap dus niet waar het aan kan liggen, de printer of m'n PC?


Met vriendelijke groet,

Rick
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n printer..

Driver goed geïnstalleerd?
Met goed bedoel ik echt goed he ;)
 
Laatst bewerkt:
Laatste drivers. Inkt 100% vol, al een reset uitgevoerd maar niets helpt.
Alle Windows updates, nieuwste drivers en geen virussen. Snap dus niet waar het aan kan liggen, de printer of m'n PC?
... Ja


"Goed echt goed". Drivers zijn geïnstalleerd hoe het moet, hoe zou ik drivers "fout" kunnen installeren? Laat staan dat ik 'm 2 maanden geleden geïnstalleerd heb (bijv.) en dat hij nu "opeens" raar gaat doen.


edit:

Nu 10 á 15 minuten later (nu de documenten nog steeds in de wachtrij staan) begint mijn printer opeens te printen.
Net zoals verwacht: Enkele regels printen, en dan gelijk het blaadje uitspugen met de rest wit. Raar?

Vervolgens een popup:

Canon Pixma MG5350 - CNBJNP_ 180CAC36054D

(!) Afdrukgegevens kunnen niet worden verzonden wegens de huidige printerstatus.
Controleer of de printer is aangesloten en of deze is ingeschakeld. Als er een fout met de printer is opgetreden, verhelpt u de fout.

Zelfs wanneer de printer correct functioneert, kan dit bericht worden weergegevens als het lang duurt om een bewerking uit te voeren. Als dit bericht niet na enige tijd verdwijnt, stopt u het afdrukken en drukt u vervolgens opnieuw af.
 
Laatst bewerkt:
Bij je downloadlinkje krijg ik een 403 forbidden als ik op "download" druk.
 
Internetopties.PNGVreemd, bij mij kom ik er zo op.
Heb je je veiligheidsinstellingen misschien te hoog staan ?
Ga anders eens naar de internetopties en geavanceerd. Zet het terug naar de standaardwaarden. Wellicht is dit de oplossing.
 
Ik gebruik helemaal geen IE... maar chrome. Heb nooit last van dit soort dingen, ligt niet aan m'n browser.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan