Labelwriter software maken (C#, ASP.NET, VB.NET, Delphi, C++)

Status
Niet open voor verdere reacties.

extremefun1

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
42
Beste gebruikers,

Ik vond het lastig om te bepalen waar ik deze vraag moest plaatsen.

Via de post NL website kan je dus een digitale postzegel uitprinten door middel van een labelwriter.
Alleen staat hier het logo van ons bedrijf niet op.
Mijn idee was om een stukje software te ontwikkelen die het bedrijfslogo er als het ware bij op zet.
Ik zie dat DYMO een SDK heeft voor software SDK: http://var.dymo.com/nlNL/hulpmiddelen/sdk/windows/

"For Windows developers, samples are provided for many common development environments, including C#, ASP.NET, VB.NET, Delphi, C++, Microsoft Access, and more. "

Mijn eerste idee was. De postzegel van postNL opslaan als afbeelding. Deze door middel van een stukje (zelfgeschreven) software zo bewerken dat het bedrijfslogo er bij op komt en tegelijkertijd uitprint.

Beetje omslachtig, maar de beste methode waar ik op kwam.
Alleen is het probleem dat je bij de PostNl je postzegels alleen kan uitprinten, maar niet kan opslaan.

Dus die methode gaat niet werken. Is er een manier om de printer te onderscheppen op specifieke taken? Bijvoorbeeld van de post NL afdruktaken?
Of misschien heeft iemand een veel beter idee?
 
Ga eerst eens vragen bij Post NL of de digitale postzegel wel werkt als je er zelf zaken aan toevoegt.
Ik zou verwachten dat hij niet werkt als je er zelf aanpassingen op doet. Dat zou dan meteen verklaren waarom je de postzegel alleen kunt afdrukken, niet opslaan.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Plak gewoon een tweede stikker met je logo er bij. Heb je optimale vrijheid van ontwerp en voorkom je mogelijke problemen/onduidelijkheden met PostNL (en daaraan gekoppeld de ontvanger van je zending)
 
Ga eerst eens vragen bij Post NL of de digitale postzegel wel werkt als je er zelf zaken aan toevoegt.
Ik zou verwachten dat hij niet werkt als je er zelf aanpassingen op doet. Dat zou dan meteen verklaren waarom je de postzegel alleen kunt afdrukken, niet opslaan.

Tijs.

Mhh klopt. Het kan zijn dat de scanner de postNL logo gebruikt om de bepalen in welke hoek de sticker op de envelop geplakt is. Ik ga zeker even deze vraag stellen aan de postNL.

Plak gewoon een tweede stikker met je logo er bij. Heb je optimale vrijheid van ontwerp en voorkom je mogelijke problemen/onduidelijkheden met PostNL (en daaraan gekoppeld de ontvanger van je zending)

Een goede tweede mogelijkheid. Ik zal hem voorstellen aan de baas. :cool:

We hebben ons logo vervangen door die van de postNL. De post kwam niet aan :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou een printer kunnen installeren die .jpg bestanden 'afdrukt' en het dan daarnaar sturen.
O.a PDFCreator kan dat (standaard is overigens dat die .PDF bestanden 'afdrukt'), maar je zult dus mogelijk er wat configuratiewerk aan moeten doen.

EDIT: Ok, zo te zien mag je er dus niets aan veranderen. Dan heeft je project helaas geen zin, lijkt me.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan