dsadd wil niet werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander4000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2013
Berichten
4
Hallo even een vraag hier, ik probeer mij door de commands heen te worstelen

doel = aanmaken ou met de commandline
command= dsadd ou ou=Test,dc=test,dc=local
zonder spatie te gebruiken, zou dit toch moeten werken? krijg het alleen werkend als ik quotes gebruik???? overigens gebruik ik server 2012
dsadd ou "ou=Test,dc=test,dc=local"

Hoop dat iemand hier mij kan helpen ik zie iedereen gebruik maken van dsadd dsmove zonder quotes?

Oh ja ik krijg de melding "dsadd failed dc=test is an unknown parameter"
 
Laatst bewerkt:
Zal mogelijk helpen als je het juiste commando-format van dsadd gebruikt, zie het voorbeeld op deze link
Oftewel (aangepast aan jouw voorbeeld):
dsadd ou cn=Test,dc=test,dc=local

Probeer dat eens.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
format c: ?? Nee, dat lijkt me niet de juiste manier/oplossing.
En inderdaad staat in mijn link een fout (voorbeeld). Dat is echt suf. :D

Ik heb even een test gedaan op een W2008 DC met jouw commando-format, en geen problemen met dsadd:
dsadd ou ou=WeAreTheBorg,dc=zvh,dc=lan
dsadd succeeded:eek:u=WeAreTheBorg,dc=zvh,dc=lan

Geen idee wat er bij jou misgaat, helaas. Is het echt zo dat jouw domein test.local heet?

Tijs.
 
Weet je wat ik denk dat jij doet? Minstens ergens een spatie hebben in je commando!
Dus ipv.
dsadd ou ou=Test,dc=test,dc=local
doe jij (een variant op):
dsadd ou ou=Test, dc=test,dc=local

dus met een spatie in de parameter.

Tijs.
 
100% geen spaties heb het probleem ook bij dsmove en alle ander commands.
Denk toch echt een format c: wellicht een bug in r2, zal even kijken of updates helpen.
 
Helaas heb ik verder niets aan te brengen, behalve dat het in W2008R2 wel goed werkt (zie mijn voorbeeld).

Tijs.
 
Ok domme ik.........

werkt nu wel.... alleen in powershell moet het wel tussen "" tja dat stond niet in de handleiding :)

Bedankt voor het meedenken!
 
Inderdaad had ik mijn dsadd commando in een CMD-venster uitgevoerd, niet in Powershell.
Fijn dat het opgelost is.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: (Ingelogd op het forum) klikken op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Ondewerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan