game pc max. 700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexhoog98

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Ik ben op zoek naar een game pc van max. 700 euro,
Het liefst met assemblage want ik kan het zelf niet.
Besturingssysteem is wel nodig want dat heb ik nog niet.
Ik heb geen voorkeur tussen amd en intel.
Ik hoef geen games te kunnen spelen op ultra maar gewoon op medium of high.
voor de rest is een dvd driver niet nodig die heb ik nog staan.
Gr. alexhoog98

Laatst bewerkt:
Dat is wel karige informatie. Wat voor monitor heb je dan al? Eventueel andere zaken? Dat zijn namelijk wel grote blokken.

monitor 100 euro, windows 90, assemblage 60. Zomaar 250 euro van je budget. Houdt daar wel rekening mee in de bepaling. Qua besturingssysteem neem ik aan dat je een windows versie bedoeld?

ja,sorry ik heb er niet zoveel verstand van... Maar ik gebruik gewoon mijn tv scherm als monitor, en ja ik bedoel windows 8.1 of 7 heb daar ook geen voorkeur tussen.
Gr. Alexhoog98

Hoi,

Heb je vraag ook even in de juiste sectie geplaatst gaat tenslotte om een aankoop van

Hoi,

Heb even voor je gekeken en met deze build zou je het meeste waar voor je geld krijgen, gezien jou eisen en budget:
- http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B649374%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B618585%5D=1&product%5B528532%5D=1&product%5B568285%5D=1&product%5B555977%5D=1&product%5B642781%5D=1&product%5B605440%5D=1&product%5B649109%5D=1&product%5B563658%5D=1

- High is er haalbaar mee.
- Oudere spellen zelfs op Ultra.
- Natuurlijk op Full HD (1920x1080)
- Kant en klaar, je zou alleen Windows af moeten configureren. Maar dat is een kwestie van taal instellen en 6x op next klikken. (Kind kan de was doen)

Laatst bewerkt:
Waarbij het verhaal compleet is als erbij vermeld wordt dat de F6300 van AMD zo'n 10 tot 15% trager is dan de Intel 4570, in de Azerty configuratie géén SSD harddisk is opgenomen die de opstart sowieso 50% versnelt en de afhandeling van diverse taken na de opstart zo'n .... % sneller doet verlopen én in de Azerty geen wifi-module is opgenomen. Aan wat meer snelheid en uitgebreidere hardware-opties hangt idd. een prijskaartje.

M.a.w.

@sander17111988 : een alternatief bieden dat overeenstemt met het budget is uitstekend, maar zou het totaalplaatje bij Azerty (om de vergelijking 'eerlijker' te doen laten zijn) niet opgehoogd moeten worden met de hierboven genoemde m.i. toch wel forse verschillen?

Laatst bewerkt:
Klopt.

Zijn beide goede pc's. Meestal zijn de componenten van de medion PC's van mindere kwaliteit. Ook heeft de videokaart maar 1.5GB. Kan ook niks terug vinden over de videokaart, vraag me dan ook af wat voor videokaart het is.
Want alle normale GTX 760 kaarten hebben 2GB. (Huismerk van Medion?)

De videokaart in de zelfbouw,
is denk ik 2x zo goed? AMD FX-6300 is genoeg voor enkel gamen en tot 10% trager is het niet, naar mijn weten. http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i5-4570-vs-AMD-FX-6300

Techradar geeft de AMD FX 6300 zelfst een 8 en de intel core I5 een 7.

Laatst bewerkt:
Dat zelfassemblage en / of zelf componenten uitzoeken veelal resulteert in een snellere / betere machine is één, maar topicstarter is niet op zoek naar een top of the bill machine en 2, áls je dan iets tegenover een andere machine zet, dan moet je wel appels met appels vergelijken en niet appels met peren. Als je de kant en klare Medion naast de Azerty configuratie zet en je start ze beide tegelijk op, dan ben je bij de Azerty machine nog ruim een driekwart minuut tot een minuut met je vingers op het tafelblad aan het trommelen, daar waar de SSD van de Medion Windows al heeft gestart en het buroblad je toelacht. Daarnaast scoren de Medions wereldwijd uitstekend als all-in machines, dus over die 'mindere' kwaliteit wil ik best nog wel een boompje opzetten.

Linksom of rechtsom, de door jouzelf geplaatste link van de cpuboss laat toch overduidelijk de volgende scores zien : Intel 8,4 en AMD 7,6. Ik weet niet hoe goed jouw hoofdrekenen is, maar het mijne functioneert prima en dat resulteert toch echt in een 10% lagere snelheid.

Wat de videokaart betreft. De GTX760 in de Medion is een heel normale OEM kaart. (klik)
Waar jij de conclusie op baseert dat de videokaart van AMD veel beter is? Als je de volgende link bekijkt, (klik) dan zal je zien dat de Nvdia een trapje hoger in de hierarchie staat. Dit betreft dan de Nvidia met meer geheugen en omdat de Medion Nvidia de OEM betreft, zal deze Nvidia een trapje dalen op de ladder, met als gevolg dat ze min of meer gelijkwaardig zijn.

Laatst bewerkt:
Jazeker, slecht bestaat niet. In discussies als deze (binnen een prijsrange van net € 100), zijn de verschillen te overzien, op 1 uitzondering na : wat je in de laatste configuratie nl. niet hebt is een SSD (boot)schijf. Zoals ik al schreef versnelt dat de totale opstartperformance van (eigenlijk) iedere willekeurige computer en na de opstart het starten van programma's met heel veel procenten.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als ik een keuze moest maken tussen een ssd of een betere videokaart / processor zou ik voor het laatste gaan een ssd is later altijd nog in te bouwen een videokaart of processor vervang je qua geld wat minder gauw en daarbij de hd is altijd nog te gebruiken en dat is bij de videokaart en processor ook niet het geval. Dus samen gevat een ssd is een luxe.

Ps ik zou in je laatste link de voeding aanpassen naar deze is toch beter als genoemde.

Ps. maar even verder gekeken dan mijn neus lang is de medion van gast0225 is in zijn algemeen toch beter als jouw genoemde configuratie alleen is dat je 99 euro waard los kan je hem er niet voor maken

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk is zo'n ssd schijf niet echt nodig als je geduld hebt?

Geduld in seconden.
Mijn pc (Sata 300) > Start binnen 15 seconden op
PC met SSD in 7 seconden. Ingame heeft een SSD helemaal geen nut. Behalve als je Mmorpg spellen speelt, maar dan heb je ook weer een achterliggende factor van de server snelheid waar je op speelt.

De laadtijden zouden dan misschien 3 seconden sneller zijn per game. Maar de prestaties tijdens het spelen blijven hetzelfde en ja jou configuratie kan ook, let er wel op aan het einde van het jaar ben je wat meer aan stroomkosten kwijt. Omdat je geen voeding hebt, die bronze certificated is. Maar dan heb je het over 1-2 tientjes?

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk is zo'n ssd schijf niet echt nodig als je geduld hebt?
Ik heb nog even naar je startpost gekeken en kom tot de conclusie dat als jij voor het grootste gedeelte datgene met de machine gaat doen wat wij in de startposting kunnen lezen én je hebt daarnaast redelijk geduld v.w.b. het opstarten, dan moet je vooral geen SSD willen betalen. Ik schrijf met opzet 'betalen' in plaats van 'willen', want iedereen die er een aantal Euro's extra voor over heeft wíl simpelweg SSD omdat de machine zo heerlijk snel opstart en vervolgens daarna ook al je programma's (games) snel starten.
Ik ben geen gamer maar heb wel eens gelezen / gehoord dat er games zijn die een heleboel hdd geratel veroorzaken bij hun opstart, i.c. er moet van alles en nog wat worden geïnitieerd alvorens de game opgestart kan worden. Eenmaal in de game schijnt bij bepaalde games de savegame ook vrij lang te kunnen duren. Welnu, dáár heb je geen last meer van bij SSD. Zoals je zelf al schrijft : heb je daar wel geduld voor en boeit het niet dat het opstarten van Windows, de games en de savegames wat langer duren, houd dan de centen in je portemonnee en sla de SSD even over.
Echter, ook in het bericht hier direct boven kun je lezen dat het van SSD starten ruim 50% snelheidswinst betekent. Stel dat je niet zou kiezen voor zelfbouw maar voor een kant en klare machine zoals bijv. de Medion of whatever welk merk, dan zou ik als ik jou was alleen maar dank-je-wel zeggen als de machine standaard al wordt voorzien van een SSD.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan