Draadloos netwerk horizonbox upc!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

23bert52

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2013
Berichten
16
Ik heb een horizon box van upc met draadloos internet,en sinds ik hem heb moeten resetten heb ik problemen met mijn pc,maar alleen met mijn pc en niet met smartphone of iPad.Heb contact gehad met upc,maar kunnen me niet verder helpen want de WiFi werkt gewoon...alleen dus niet op mijn pc.Ik werk met Windows 7, en krijg verschillende foutmeldingen,maar de meest voorkomende is:De instellingen die op deze pc zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.!Heel af en toe heeft die gewoon verbinding,en ik zie mijn netwerk ook gewoon staan bij beschikbare netwerken.Heb al verschillende opties geprobeerd maar het probleem blijft terug komen.Ik krijg de volgende meldingen:
1)Probleem met draadloze adapter of toegangspunt.
2)De typen draadloze beveiligingen komen niet overeen.
3)Draadloze netwerkverbinding heeft geen geldige ip-configuratie.
4)De instellingen die op deze computer zijn opgeslagen komen niet overeen met de vereisten van het netwerk.Wie kan mij helpen met dit probleem,bij voorbaat dank
 
Eerste wat je moet doen is ervoor zorgen dat het netwerk 'vergeten' wordt door Windows, zodat je 100% 'vers' opnieuw verbinding kunt gaan maken.
Startknop -> Zoeken en uitvoeren -> netwerkcentrum
Klik op wat gevonden wordt.
Ga naar "Draadloze netwerken beheren" (of zoiets) in de linkermarge van Netwerkcentrum.
Verwijder de Wifi verbinding die er nu staat.
Sluit Netwerkcentrum.
Maak opnieuw verbinding met je draadloze netwerk.

Hopelijk levert dit verbetering op.

Tijs.
 
Beste Tijs,
Deze optie heb ik meerdere malen geprobeerd,maar helaas werkt dit niet.Is het een optie om mijn Microsoft client instellingen te verwijderen en opnieuw in te stellen?????
 
Microsoft client heeft er niets mee te maken.

Heb je andere apparaten die wél succesvol kunnen verbinden met het Wifi netwerk van de Horizonbox? En had je vóór de reset van de Horizonbox nog zelf wijzigingen aangebracht in de Wifi (zoals andere toegangssleutel etc.)?

Evt. doe je het zo dat je bedraad aansluit aan de Horizonbox en handmatig de Wifi instellingen zodanig veranderd (SSID en toegangssleutel etc.) zodat je zéker weet welke instellingen er nu van toepassing zijn.
En dan opnieuw proberen draadloos te verbinden vanaf je pc met de nieuw ingestelde gegevens.

Inloggen op de Horizonbox doe je m.b.v. http://192.168.192.1 en dan inloggen via gebruikersnaam admin en wachtwoord admin

Tijs.
 
Beste Tijs,
Ook deze optie werkt niet, ik heb meerdere malen het netwerk verwijderd,en opnieuw verbinding gemaakt, maar dan krijg ik de foutmelding:het sleutelwoord of de wachtwoorzin is onjuist.!!!?Ik heb op mijn iPad en mijn iPhone gewoon verbinding met het draadloze netwerk,dus het werkt wel,alleen niet op de pc.
 
Dan moet het probleem blijkbaar echt op je computer liggen. Gegeven dat je praat over de aanmeldfase waar het al fout loopt (dus nog niet eens de stap van ip-adres krijgen) zou ik (als ik jou was) proberen nieuwere drivers te vinden voor je wifi netwerkadapter.

Tijs.
 
Beste Tijs,
Ik begrijp er helemaal niks meer van, kom boven bij mijn pc om te proberen of ik nieuwe drivers kan vinden, staat het icoontje van draadloos internet in de werkbalk met een rood kruis er doorheen, maar ik heb wel internet.!!!!! Mijn draadloze internet verbinding van UPC staat ook een kruis doorheen, maar ik kan gewoon op internet.!!In het ipconfig /all is alleen de draadloze verbinding van de horizonbox actief, en de andere zoals lan verbinding en de microsoft draadloze adapter is het medium ontkoppelt,begrijp er nu helemaal niks meer van.
 
a. De Lan verbinding is je bedrade netwerkkaart dus het klopt in jouw geval dat die als niet aangesloten wordt gemeld.
b. De Microsoft draadloze adapter krijg je er 'gratis' bij zodra je verbinding hebt maar wat die doet weet ik (nog) niet :p en dat die uitgeschakeld/niet verbonden staat is 'normaal' (in de praktijk :D). Ik denk dat die Microsoft adapter iets met IPv6 te maken heeft, maar jouw router etc. zijn momenteel gewoon/puur IPv4.
c. Dat het icoontje niet de juiste status aangeeft zie ik wel vaker genoemd hier op het forum. Ik heb voor die foute statusmelding geen oplossing gezien, maar dat de verbinding gewoon werkt is dan ook bij die anderen het geval. Dus alleen 'storend' dat de statusmelding niet klopt, maar geen (echt) probleem.
d. Is je probleem nu opgelost (zonder driver-update)? Indien ja (en het blijft in werking zonder die foutmeldingen uit je startposting voor, laten we zeggen, een week) dan kun je de melding afsluiten.
Een driver-update houd je als mogelijke oplossing achter de hand voor het geval het probleem binnen die week terugkomt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een NVIDIA netwerkcontroller, als ik het stuurprogramma via windows wil updaten vind hij geen nieuwere versie. Op de site van NVIDIA vind ik alleen een driver uit 2009. Deze pc stamt uit 2009.!! Ik kan in mijn pc ook geen serienummer of iets dergelijks vinden of type nummer van de netwerkcontroller, zodat ik weet welke ik moet zoeken.Het probleem blijft zich voordoen dus blijf zoeken naar oplossingen, maar wil je alvast bedanken voor je bijdrage aan dit probleem.
 
Die nvidia is géén wifi adapter maar de bedrade!
Noem even op wat je allemaal in Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) ziet onder/in sectie Netwerkadapters.

Tijs.
 
Dit is wat er onder netwerkadapter bij mij staat:
802.11 n/g draadloze LAN USB- adapter

Microsoft Virtual WiFi Miniport adapter, en natuurlijk die NVIDIA nforce netwerkcontoller.

Hoop dat je er wat mee kan,
Grt Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die driver-update is niet noodzakelijk als het nu goed werkt (en het goed blijft werken). Dat schreef ik al 2 postings geleden.

Anders (alvast) even het Hardware ID noemen van die netwerkkaart, want helaas geeft de huidige benaming 0 informatie wat het is: Dubbelklik erop in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID uit het keuzemenu en plak hier de informatie die dan getoond wordt.

Tijs.
 
Dat is een TWINHAN Technology 802.11 n/g/b Wireless LAN USB Adapter
wat onder de motorkap weer een RalinkTech RT2500 óf een RalinkTech RT2870 is.
hier zijn er drivers voor, maar voor de RT2500 (USB) is de versie van 2010: USB (RT2500USB)

Tijs.
 
Okr Tijs bedankt voor al je moeite,al die Horizon boxen van UPC hebben in de loop van dit jaar een Update gehad, neem aan dat de driver toen ook is geupdate. Ik ga nog even in conclaaf met UPC, misschien dat zij mij kunnen vertellen of de driver is geUpdate,
Bert.
 
Updates van de Horizonbox betekenen niet dat ook PC's en laptops worden geupdate qua drivers voor bedrade of draadloze verbindingen.

Alvast een tip: Mocht je ooit de de drivers van Ralink installeren, kies dan tijdens de installatie voor (afhankelijk van welke van de 2 drivers je gedownload hebt) resp. "Driver only" of "Windows Zero Configuration".
Oftewel: Installeer niet de verbindingen-utility die Ralink zelf bijlevert. Dit alleen om het niet te ingewikkeld voor je te maken, want die verbindingen-utility is prima, maar mogelijk kun je er niet zo goed mee omgaan, dus daarom mijn tip om in het voorkomende geval alleen de drivers te updaten.

Nog iets: Ik heb het idee (o.b.v. informatie van deze link) dat je de RT2500 USB hebt 'onder de motorkap' (dus niet de RT2870). Dus dat inderdaad de nieuwste Ralink driver versie 3.1.x is én dat er geen nieuwere drivers zijn gemaakt ná 2010. Die nieuwste drivers zijn overigens wel WHQL gecertificeerd door Microsoft, dus grondig getest en goed bevonden.

Tijs.
 
Bedankt voor al je hulp Tijs, mijn pc stamt uit 2009, dus misschien ligt de oplossing in deze update. Heb hem ondertussen gedownload en ga na de kerst verder met dit probleem, en hou je natuurlijk op de hoogte van het verdere verloop,
Wens jou en je dierbaren fijne dagen,
Vriendelijke groet,
Bert Schuil.
 
Beste Tijs,
Ik heb de nieuwe driver geïnstalleerd, en heb sinds twee dagen een stabiele en goede draadloze verbinding.
Ik wil je nogmaals bedanken voor al je advies in deze zaak, en blij dat het opgelost is.........
Mocht ik toch nog problemen krijgen, neem ik wederom contact op via dit medium.
hartelijk bedankt,
Bert Schuil.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan