• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wegschrijven van gegevens naar andere cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
114
Ik ben al de hele dag bezig met het doorzoeken van dit forum naar de oplossing voor mijn probleem. Waarschijnlijk staat het er wel ergens tussen, maar ik kan het niet vinden. :confused:

Effe kort: Ik ben een verwoed stamboomonderzoeker, en software vinden om neven, nichten en voorouders op te lijsten is geen probleem. Er is enkel niets te vinden over het bijhouden en oplijsten van de honderden registers die doorzocht worden. De meeste doen dit nog met pen en papier. Ik had dus het idee om dit in een excel bestand te gieten, maar het is veel moeilijker dan ik dacht. Mijn kennis ivm excel is veel te beperkt.

Dus de nu de vraag, hoe kan ik gegevens die ik ingeef in bv cel B6 weg schrijven naar cel AB53 en telkens ik iets wegschrijf moet het op de volgende regel komen dus AB54, AB55, enz... Ik heb de kolom AB53 tot AB2000 benoemd met "familienaam" zie bijlage. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest anders tracht ik nog wel eens om het uit te leggen.

Dank bij voorbaat. :)

Sorry kan de bijlage niet toevoegen bestand is te groot.
 
Laatst bewerkt:
Heb toch al iets gemaakt.
 

Bijlagen

  • Stamboom.xls
    39 KB · Weergaven: 56
Dank u Cobbe, daar ga ik proberen verder te borduren. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan