Geluid laptop werkt ineens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne2

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2013
Berichten
18
Hallo,

Het geluid van mijn laptop (interne speakers en ook als ik mijn externe boxen aansluit) werkt niet meer. Zelf heb ik vrij weinig verstand van computers, zeker als ze niet doen wat ze horen te doen...dus ik hoop dat er iemand hier mij kan helpen :)

Wat nuttige informatie;
-Het is een HP Pavilion Entertainment PC dv7
- Ik kwam erachter dat het geluid het niet meer deed nadat mn laptop automatisch updates van windows had geïnstalleerd.
- Terug zetten naar een herstel punt is niet echt mogelijk, ik kwam er achter dat het laatste herstelpunt in 2009 was....
- De jongeman die me hielp bij de dixons, raadde me aan de laatste automatische update's te de-instaleren. Dit heb ik gedaan, zonder resultaat.

Weet iemand waar dit aan kan liggen en vooral wat ik er aan kan doen (aub in duidelijke 'jip-en-janneke-taal' want ik ben dus geen computer held...)

Alvast bedankt!
 
Hoi Stein,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben nu niet thuis (dus niet op mijn laptop), maar als ik thuis ben zal ik dit is eens proberen.
Wel twee vragen, hoe weet ik zeker of het de -1070ed is? En hoe weet ik of ik de 64bit of 32bit versie moet nemen?

Groet,
Anne
 
Hoi Stein,

Mijn laptop is een HP Pavilion dv7-2050ed. Zijn de drivers die je hierboven neer zetten dan ook te gebruiken?
Op mijn laptop staat nu een 32bits versie trouwens, heb ik niet gecontroleerd.

Groet,
Anne
 
Jaaaaa hij doet het weer! :D Ontzettend bedankt!

Wat ik me wel afvraag, hoe kan het dat het geluid het ineens niet meer deed? Heb jij daar een idee van?

Maar, ik ben in ieder geval heel erg blij dat het geluid het weer doet (mijn laptop is ook mijn televisie, radio en muziek speler....)

Groet, Anne
 
Drivers worden gebruikt om hardware werkend te krijgen. Alle hardware moet eigenlijk een goed werkende driver hebben om te werken. Als je dus geen werkende driver meer hebt doet de hardware het ook niet meer. Ik had het zelfde met het internet op mijn laptop eens een keer. Drivers gedownload op ander pc, geinstalleerd op mijn laptop en hij deed het weer.
 
Hoi Anne,

Top!

Het kan zijn dat bij het installeren van een programma de drivers verwijderd zijn.


Mvg.
Stein
 
Hoi,

Bedankt voor de uitleg beide!

En nogmaals bedankt voor de hulp :)

Groet, Anne
 
Hoi,

Toch nog een vraag. Het werkte vanmiddag allemaal prima. Net luisterde ik via spotify muziek (geen probleem). Toen ik net een andere cd aan wilde zetten, hoorde ik niks meer op mn externe boxen.... Ook als ik die eraf haal, doet het geluid het niet.
Via soundcloud/youtube doet het 't nog wel....
Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?

Groet, Anne
 
Hoi Anne,

Je doet dit gewoon met Windows Media Player?

Open dan even de mixer en check dan of het geluid onder Windows Media Player misschien uit staat.

Mvg,
Stein
 
Hoi Stein,

Nee, via Spotify luister ik (of, dat probeer ik ;) ). En ik heb idd bij mixer gekeken, daar staat het geluid gewoon aan. Hij deed het bij spotify vanmiddag wel gewoon en nu dus niet meer...

Groet, Anne
 
Hoi Anne,

Heb je al geprobeerd Spotify opnieuw te installeren?

Mvg,
Stein
 
Hoi Stein,

Gedaan en hij doet het :)
Stom dat ik dat zelf niet bedacht had. Wederom bedankt!

Groet, Anne
 
vraagje

Hoi Anne2,

Heb je de HP Pavilion DV7-1070ed?

Zo ja, installeer dan de volgende audio drivers: (het lijkt me dat je de 64 bit versie moet nemen)

Voor Windows 7 64 bit: http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp45501-46000/sp45556.exe

Voor Windows 7 32 bit:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...nl&cc=nl&dlc=nl&sw_lang=&product=3773703#N153

Mvg,
Stein

Hoi Stein,

ik had een vraagje, weet je misschien ook wat voor een driver op de HP Pavilion dv6000 moet? Mijn geluid doet het namelijk niet meer sinds vandaag, zelfs als ik oordopjes in heb, hoor ik het geluid alleen aan een kant en het kraakt.

Mvg,
saskia
 
Laatst bewerkt:
Hoi Stein,

ik heb het geprobeerd, maar er staat dat het systeemherstel niet voltooid is. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, ook met de anti-virus scanner uitgeschakeld zoals aangegeven stond, maar het werkt niet.
Weet je waar dat aan kan liggen?

Mvg,
saskia
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan