Batch tagging van metadata in Picture Library Sharepoint 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

JakobVW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2013
Berichten
3
Hallo allen,

Op het bedrijf zijn we bezig met een fotodatabase te publiceren met behulp van Sharepoint 2010. Hier is echter al maanden werk aan verricht door stagiaires. Als interimkracht in het bedrijf volg ik dit project nu deels mee op. Alles wordt gepubliceerd in een Picture Library. Ik werk voor een supermarktketen en daarom is het noodzakelijk dat er veel keywords aan de foto's worden toegevoegd. Bij bepaalde foto's is het bijvoorbeeld noodzakelijk personen, rayons, vestigingen en producten te taggen. Tot hiertoe werd élke foto afzonderlijk upgeload op de pagina, en werd hierbij elke tag manueel ingegeven.

Er waren nog zo'n 15000 foto's up te loaden. Via de verkenner-view heb ik dit makkelijk op twee dagen kunnen doen. Rest me nu nog ze te taggen.

Manueel is dit onbegonnen werk. Een korte rekensom leert me dat wanneer je pakweg 600 foto's per dag zou kunnen taggen, je minstens 5 weken aan een stuk bezig bent. Die tijd hebben we echter niet, het project moet rond zijn 31 januari.

Ik heb gelezen dat je via view een Access-view kunt raadplegen en zo de foto's taggen. Dit gaat niet bij onze versie. Bovendien staat er geen Access op de computers geïnstalleerd en verloopt de communicatie tussen personeel en IT bijzonder nukkig. Wanneer ik Access zou willen aankopen moet dit via 3 verschillende diensten passeren. Niet echt een optie dus.

Ik heb gelezen dat er externe programma's bestaan om foto's in bulk te taggen. Klopt dit? Sharepoint zou er een van zijn. Om de daarvan trial te installeren heb ik reeds administratorrechten voor aangevraagd, maar ik ben nog steeds in blijde verwachting.

Bestaan er nog andere programma's of tips om dit werkje te doen? Ik las onder meer dat een update naar Sharepoint 2013 de mogelijkheid geeft om in bulk te taggen. Klopt dit?

Dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan