KM Magicolor 5550 installeren als netwerkprinter - Hoe krijg ik een nieuw LPT-poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iineke

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2012
Berichten
68
In het verleden is dat gelukt.
Nu heb ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd, weer met W7, net als daarvoor, maar nu krijg ik de printer niet meer als netwerkprinter aan de praat.

Het is wel gelukt als lokale printer, via firewire. Dan wordt de testpagina goed geprint.

Maar nu moet ik een nieuwe LPT-poort maken en daar het IP-adres van de printer op ingeven.
Maar... het lukt me niet op een nieuwe LPT-poort te maken, omdat die niet in het rijtje nieuwe poorten voorkomen, en geen van de .inf-bestanden die bij de software van de printer horen brengt daar verandering in.

Hoe kom ik aan een .inf-bestand waarmee dat wel lukt?

BVD
 
Je moet niet een lokale LPT poort maken maar een lokale TCP/IP poort. Dáár kun je het ip-adres van de printer invullen.
Koppel de geïnstalleerde printer(-driver) met die TCP/IP poort.

Tijs.
 
Dank je wel voor je reactie. Dat had ik ook al geprobeerd, maar ook dat geeft foutmeldingen. Daarom dacht ik dat het een ander soort poort moest zijn.

De foutmelding is dat er extra poortgegevens nodig zijn omdat het apparaat niet wordt herkend.
Ik heb het IP-adres gecontroleerd in de printer, dus dat klopt.
 
Begin niet met "Printer toevoegen" zoals je nu waarschijnlijk hebt geprobeerd.
Open de Eigenschappen van (nu nog) die Firewire printer. Ga naar tabblad Poorten.
Voeg daar die TCP/IP poort toe, en zorg erna ervoor dat die TCP/IP poort ook het vinkje heeft. Dat zou genoeg moeten zijn om hem via het netwerk te gebruiken ipv. via Firewire.

Tijs.
 
Sorry... heb ik allemaal gedaan, had ik meteen al gedaan.
Maar hij doet het dus niet.

Moet ik iets veranderen in de instellingen? nu staat er raw, en poortnummer 9100.
 
Poortinstellingen waren bijna goed:
ipv. 192.168.8.120 stond er 192.169.8.120
ipv. 192.168.8.120 stond er 192.168.008.120

Er was geen probleem met printen naar poort 9100 en RAW, daar hebben we niets aan hoeven doen.
Na de TCP/IP poort op 192.168.8.120 ingesteld te hebben werkte de printer via het netwerk, over die TCP/IP poort.

Tijs.
 
Tijs, nogmaals mijn dank voor je hulp! En fijn om te weten dat het maar een klein probleem was, en dat de nullen die wel op de printer worden weergegeven in het IP-adres dus waarschijnlijk niet in het IP-adres van de poort moeten.
Ik vermoed dat dat het probleem was, omdat ik het al meerdere keren heb geprobeerd, en vast niet elke keer per ongeluk 169 had getypt.

In elk geval is het probleem nu opgelost.
Fantastisch!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan