console interface

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudfrenken

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2012
Hallo,

Ik en een aantal van mijn vrienden zijn een soort van console aan het bouwen. Deze console zal voorlopig op windows 7 draaien (later waarschijnlijk steamOS). De 2 handelingen waar deze console voor gebruikt gaat worden is Netflix en gamen d.m.v. Steam big picture.

Er zal dus ook geen toetsebord en muis aangeloten zijn na alle installatie, de console wordt met een logitech f710 controller bestuurd.
Omdat steam big picture geen netflix app of iets dergelijks ondersteunt in Nederland zoeken wij een soort van interface.
Een interpace (programma?) dat gelijk met het systeem opstart en in plaats van de desktop gewoon 2 (of meerdere) grote iconen weergeeft. voorlopig dus een weblink naar netflix.nl en een shortcut voor steam big picture. Dit is in onze ogen veel eenvoudiger in besturing en geeft ook een meer console-achtig effect.

Weet iemand hier een programma of handeling voor?

Bij voorbaat dank,

Vriendengroep KNM

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat dit zelf geprogrammeer moet worden, omdat er niet echt mensen zijn die dit soort dingen (waar heel veel werk in gestoken wordt) gratis beschikbaar stellen.
Wat u wel kunt doen, is kijken of er eventueel Android op kan draaien, de source is gratis te downloaden.
Zie hier
Suc6,
Tim

Android zal denk ik niet werken aangezien de games via steam big picture gespeeld worden en dit windows vereist. Ik zoek ook niet een heel OS. Alleen een programma dat een scherm met een x aantal tiles weergeeft zoals windows 8 dat doet. de snelkoppelingen van deze tiles kan ik dan zelf wel instellen. het hoeft alleen schermvullend te zijn, dan stel ik gewoon in dat het direct met windows opstart zodat je als je de box opstart je niet ziet dat het windows is maar direct deze interface krijgt. Wij zeen evt. bereid hier voor te betalen als dit de enige mogelijkheid is.

Aanpassing

Mijn laatste comment had ons op wat ideën gebracht en daarna zijn we weer op zoek gegaan.
We hebben ons programma gevonden!
Een volledig customizable interface in windows 8 stijl voor windows 7: http://omnimo.info/index.html

Onze laatste vraag voor we ons probleem hebben opgelost, hoe kunnen we instellen dat dit programma gelijk met windows opstart in full-screen modus?

Met vriendelijke groet,

Vriendengroep KNM

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan