rokket
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 dec 2013
Hoi allemaal,
ik organiseer elk jaar een aantal kickertoernooitjes. Nu is het mij opgevallen dat we altijd veel kostbare tijd verliezen met het manueel te loten van de wedstrijden.
Nu heb ik een excel document in elkaar gestoken om alles wat vlotter te laten verlopen. Alleen heb ik geen flauw benul hoe ik de automatische loting in elkaar moet steken.
het scenario is als volgt:
- er zijn 16 ploegen met elk 2 spelers ingeschreven
- deze ploegen moeten willekeurig onderverdeeld worden in 4 poules
- wanneer ze in hun poules komen krijgt iedere ploeg een letter: Poule 1: A - D, Poule 2: E - H, Poule 3: I - L en poule 4: M - P
- Na de poulefase gaan de 2 beste per poule door naar de Finale Knock-Out. Deze ploegen worden berekend via een formule op het poule tabblad.
- Deze 8 ploegen moeten dan weer geloot worden in 2 reeksen van 4. Deze keer behouden ze hun letter.
- De andere 8 ploegen worden geloot in een Troost Knock-out. Deze behouden hun letter ook.
het probleem is da wanneer ik
gebruik dat er geen rekening gehouden wordt met de andere lotingen.
Kan iemand mij een beetje uitleg geven?
bijgevoegd het bestandje dat ik in elkaar heb gestoken.
Bekijk bijlage kickertoernooi helpmij.xlsm
groetjes,
Rokket
ik organiseer elk jaar een aantal kickertoernooitjes. Nu is het mij opgevallen dat we altijd veel kostbare tijd verliezen met het manueel te loten van de wedstrijden.
Nu heb ik een excel document in elkaar gestoken om alles wat vlotter te laten verlopen. Alleen heb ik geen flauw benul hoe ik de automatische loting in elkaar moet steken.
het scenario is als volgt:
- er zijn 16 ploegen met elk 2 spelers ingeschreven
- deze ploegen moeten willekeurig onderverdeeld worden in 4 poules
- wanneer ze in hun poules komen krijgt iedere ploeg een letter: Poule 1: A - D, Poule 2: E - H, Poule 3: I - L en poule 4: M - P
- Na de poulefase gaan de 2 beste per poule door naar de Finale Knock-Out. Deze ploegen worden berekend via een formule op het poule tabblad.
- Deze 8 ploegen moeten dan weer geloot worden in 2 reeksen van 4. Deze keer behouden ze hun letter.
- De andere 8 ploegen worden geloot in een Troost Knock-out. Deze behouden hun letter ook.
het probleem is da wanneer ik
Code:
=afronden.naar.boven(aselect()*16;0)
Kan iemand mij een beetje uitleg geven?
bijgevoegd het bestandje dat ik in elkaar heb gestoken.
Bekijk bijlage kickertoernooi helpmij.xlsm
groetjes,
Rokket
Laatst bewerkt: