Software verplaatsen van C naar een andere partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erszie

Verenigingslid
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
81
Mijn C; schijf loopt vol en ik wil een paar programma's verplaatsen naar een andere partitie. Ik hoop dat dit mogelijk is.
 
Dat is helemaal afhankelijk van de programma's waar het om gaat. Over het algemeen kan dat niet en moet je het opnieuw installeren.
 
Zoals andre@home aangeeft, opruimen is een goed begin.
Programma's verplaatsen gaat niet.
Je kunt ze wel deïnstalleren en dan weer installeren op een andere partitie (als dat programma die mogelijkheid geeft).

Als je al een d: partitie hebt, verplaats dan de mappen mijn documenten, mijn muziek, mijn afbeeldingen en mijn video's met alles er in naar d: Bv naar de map d:\data\
Die ruimte komt weer vrij op c:
Ook als je c: opnieuw zou moeten installeren, de data blijven behouden.
Bij het installeren van nieuwe software zou je die ook op een andere partitie kunnen zetten.

Hoe groot is je schijf?
Hoe groot zijn de partities?


Je kunt ook de grootte van de partities aanpassen.
Dat kun je met de Hiren's boot cd doen die op deze site staat: http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=1026

Je zult dan wel moeten weten wat je doet.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie geen optie om de bibliotheken zoals afbeeldingen, enz. te verplaatsen.
partities aanpassen vind ik een beetje link.
 
Ruim eerst nu op... hoeveel ruimte heb je dan nog over?
Zorg wel voor backups van foto en andere data... anders hebben we een nieuw probleem straks....
 
Eerst opruimen.

Bibliotheken verplaatsen als mijn documenten, mijn muziek, mijn afbeeldingen en mijn video's:
Maak bv de map d:\mijn data\

Klik met rechter muisknop op de map als mijn documenten, mijn muziek, mijn afbeeldingen en mijn video's.
Sleep de betreffende map naar naar bv d:\mijn data\
Laat rechter muisknop los en geef aan dat je verplaatsen wilt.
Het overgroot deel van de links wordt dan ook aangepast.

dll's ed. kun je niet verplaatsen.
Wel uninstall en dan install op een andere drive.
 
Zoals andre@home aangeeft, opruimen is een goed begin.
Programma's verplaatsen gaat niet.
Je kunt ze wel deïnstalleren en dan weer installeren op een andere partitie (als dat programma die mogelijkheid geeft).

Als je al een d: partitie hebt, verplaats dan de mappen mijn documenten, mijn muziek, mijn afbeeldingen en mijn video's met alles er in naar d: Bv naar de map d:\data\

Je kunt ook de grootte van de partities aanpassen.
Dat kun je met de Hiren's boot cd doen

Ik zie geen optie om de bibliotheken zoals afbeeldingen, enz. te verplaatsen.
partities aanpassen vind ik een beetje link.
Ok, het kan wel, maar je moet dan alles via de optie Geavanceerd van het betreffende installatie-programma doen. Overigens zal altijd een bepaald deel van de toepassing op de systeemschijf worden geinstalleerd.

Voor het verplaatsen van je Documenten e.d. heeft Windows een ingebouwde Wizard:
RechterMuisKlik 1 voor 1 op elke Bibliotheek, Eigenschappen, tabblad Locatie.
Verander daar alleen de schijfletter C in bv. D voor de :\mapnaam.
Klik Toepassen, er word gevraagd of je wil Kopieren of Verplaatsen.
Wil je een Backup kies je Kopieren, anders Verplaatsen.
Vanaf dan gebruikt Windows voortaan de nieuwe locatie.
De oorspronkelijke echter nooit wissen, want daar staan nog onverplaatsbare Systeembestanden in.

In Vista kan je via Schijfbeheer partities vergroten of verkleinen, heb je geen HBCD voor nodig.
 
Mensen die met zulke vragen komen weten gewoon weinig van pc's... dus laat ze niet meteen de wat ingewikkelde dingen doen..
Als opruimen al genoeg is... dan kan de rest vd adviezen overboord....

Dus ... weer... eerst opruimen zoals de weblink aangeeft.... maar nog eerst een backup maken.....
 
Mensen die met zulke vragen komen weten gewoon weinig van pc's... dus laat ze niet meteen de wat ingewikkelde dingen doen..
Als opruimen al genoeg is... dan kan de rest vd adviezen overboord....
Dus ... weer... eerst opruimen zoals de weblink aangeeft.... maar nog eerst een backup maken.....
Ok, andre@home, het zijn geen adviezen, maar antwoorden op de vraag.

Vergis je niet in mensen die met zulke vragen komen, meestal terecht, ook al is het hun eerste keer.
Vaak is het genoeg om ze aan het handje te nemen, voor hun een lijstje te maken.

Regelmatig tik ik schoonepc.nl in, scheelt typen...

Meestal weten ze best wel wat ze vragen, & het is aan jou om ze te geleiden.
Ze zitten met een probleem, waarmee ze onbekend zijn.

Dat betekend niet dat ze beperkt zijn, kennis missen, of wat dan ook.

Ik heb het alhier meegemaakt dat een oudere dame (77+),
ongeveer een jaar geleden met onze hulp haar probleem heeft opgelost.

Ja, in dat geval was er verschil in intelligentie, opleiding, kennis, inzicht & logica.

Ik begin niet voor niets veel van mijn berichten met: "Aanmelden als (een) Beheerder".
Het lijkt iets van: "Ja, dat weet je toch wel!?.", maar zonder dat is toch vaak de teleurgestelde of zelfs boze reactie: "Het lukt niet!"...
 
Kan wel (goed bedoeld zijn...) maar het antwoord op de simpele vraag.... opruimen? is er nog steeds niet....
 
@TheKnight,

Weet niet wat jou bedoeling is met je misbruikmelding, om een bericht van een moderator te laten verwijderen? Deze blijft staan, daar de moderator aangeeft waarom een bericht hier weggehaald is en geeft een nieuw lid aan, waar deze uitleg over het forum kan vinden. Je andere verzoeken om twee berichten af te splitsen doen we ook niet, daar dan het topic niet meer klopt.


Tevens ben ik het wel met een aantal personen hier eens, waarom moeilijke instructies geven, als men eerst kan kijken wat het opruimen van de schijf oplevert.
 
Ik heb al opgeruimd voor ik de vraag heb gesteld. Ik sluit maar af. De antwoorden hebben me niet echt geholpen. Toch bedankt voor alle reacties, vooral de positieve.
 
Dan had je niet aangegeven bij de start... en je hebt ook niet duidelijk aangegeven wat er allemaal opgeruimd is.
Je had het vooral over al dan niet verplaatsen... en das bepaald niet hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan