iMac G3 wil OS X 10.1.4 puma niet instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

julian7701

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
10
hallo, ik heb laatst een iMac 3G aangehaald van 99'' Met nummer: M5521 ik weet niet hoeveel sd-ram geheugen hij heeft of wat voor power pc cpu er in zit. het enigste wat ik weet is dat de schijf stuk was en dat ik deze heb vervangen door een schijf van 40GB uit mijn oude Dell optiplex 170l dus ik heb deze schijf van 40GB in de iMac gestopt. ik heb OS X puma gebrand op een cd en yes hij start op, maar.... hij start op en uiteindelijk kwam ik op een scherm dat je de schijf moet selecteren om daar OS X op te installeren, maar hier staat helemaal geen schijf ook een keer weer uit gezet en wat aan de draadjes lopen prutsen en controleren of er misschien iets fout heb gedaan maar ik kan geen fout vinden.

ik heb de schijf geformatteerd en de windows partitie verwijderd maar ook dit hielp niet hij ziet die schijf gewoon niet. wat doe ik nou fout? of kun je er alleen maar een speciale appel schijven in doen of zit er een defect in het moederbord? of moet ik eerst een Apple patitie erop zetten dat hij dan pas de schijf ziet? ik snap er helemaal niks van hij ziet gewoon de schijf niet bij het selecteren op welke schijf ik hem moet installeren.

ik ben heeel ervaren met windows van windows 95 t/m windows 8 maar ik snap hier echt helemaal niks van zo'n probleem heb ik nog nooit gehad en heeft zo'n Apple �berhaupt wel een soort bios waar je kunt zien of hij eigenlijk de schijf wel ziet?

maar wie weet nou wat ik fout doe ik weet het niet please help! alvast bedankt!
 
Ergens zou je een menu extra's tegen moeten komen waarin je disk utility of schijfhulpprogramma kan selecteren. Deze zou je disk wel moeten zien en kunnen formatteren.
You will need to prepare the hard drive before you can install OS X. After the installer loads select your language and click on the Continue button. When the menubar appears (ignore whatever is on the screen) select Disk Utility from the Installer menu. After DU loads do the following:

1. After DU loads select your hard drive (this is the entry with the mfgr.'s ID and size) from the left side list. Click on the Partition tab in the DU main window.

2. Set the number of partitions from the dropdown menu (use 1 partition unless you wish to make more.) Set the format type to Mac OS Extended. Click on the Partition button and wait until the process has completed.

After you completed formatting the drive quit DU and return to the installer. You can now proceed to install OS X.
Mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt! het werkt hij is nu aan het installeren nogmaals bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan