zoeken in twee verschillende directories en bestanden ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thebute

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2013
Hi Allemaal,

Ik heb een code samengesteld van verschillende sites. Zelf ben ik nog heel nieuw in het VBA.

Bijgevoegd bestand bestaat uit twee werkbladen
1. startpunt (hier worden twee directories gespecificeerd in cellen C3 en C7 en ook hier wordt een lijst van alle gevonden "Worksheet" weergegeven in colum E
2. OverzichtInhoud (hier worden alle in (C3 en C7 directories) Module 'MasterFile' gespecificeerde cellen heen geplakt)

De code lijkt prima te werken tot het moment dat de bestanden die gevonden worden in C7 moet worden geopend en gekopieerd. vanaf dit punt geeft de macro een fout melding. Zou iemand een naar deze macro Module MasterFile willen kijken en helpen deze verder af te maken.

alvast bedankt

thebute

Bekijk bijlage RBimor RapportageTool 3.zip

Een foutmelding is er niet voor de viool van de kat maar om aan te geven wat er mis is. Vermeld dus ook even welke foutmelding je krijgt.

Hi Edmoor,

ik heb de macro opnieuw gedraaid en heb twee prtsc toegevoegd met de foutmeldingen.
bijfoutmelding0 geeft ie aan dat het bestand Worksheet 007.xlsm niet kan worden gevonden.
dit komt omdat de macro het bestand probeert te zoeken in het verkeerde directory (C3 ipv C7)

alvast dank voor je hulp

thebute

Bekijk bijlage 200793
Bekijk bijlage 200789

Hoi!
Ik wilde even kijken maar volgens de forumsoftware zijn die bijlagen niet in orde:

"Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de webmaster als u een geldige koppeling hebt gevolgd."

Ik heb het aan de webmaster meegedeeld.

Laatst bewerkt:
Hi edmoor,

ik heb ze toegevoegd als png bestand.
nu zijn ze toegevoegd als jpeg. denk dat et nu wel moet lukken

alvast dank

errormsg02.jpgerrormsg01.jpg

De melding lijkt me duidelijk. Hij kan dit document niet vinden:

Code:
C:\Users\home\Documents\Rimor\All Folders\TesteMerge\NewSheet\Worksheet 007.xlsm

Deze foutmelding had ik idd gezien.
het bestand Worksheet 007.xlsm probeert te macro te zoeken in de directory gespecificerd in cell C3.
Het bestand echter moet worden gezocht in de directory gespecificeerd in cell C7.
alle bestanden wat hij gezocht heeft in Cell C3 heeft ie gevonden geopend gekopieerd en geplakt in het Werkblad OverzichtInhoud
maar zodra de macro de bestanden die het gevonden heeft dir C7 gaat het mis.
Ik heb geen idee hoe ik de code moet aanpassen zodat het de bestanden die het gevonden heeft in dir C7 daadwerkelijk ook daarvandaan ophaalt.

kunt u mij hierbij helpen

thebute

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat denk ik om deze regel:
Code:
Fname = Workbooks("" & RimorMacro & "").Sheets("StartPunt").Cells(i, 5).Value

In die regel heeft de variabele i op dat moment geen waarde.
Deze problemen loop je nu tegenaan omdat er nergens variabelen zijn gedeclareerd en het project niet begint met Option Explicit.
Als je dat laatste wel doet wordt je door de compiler op dit soort onvolkomenheden in de code geattendeerd.

is i een verwijzing alleen naar de dir gespecificeerd in cell C3?
ik ben bang dat ik hier echt aan mijn VBA kennis limieten zit.

op welke manier zou ik i een verwijzing kunnen geven zodat het C3 en C7 tegelijk herkent en dus de bestanden uit de juiste directories ophaalt op het moment dt dat punt is bereikt?

kunt u mij hierin helpen?

thebute

Code:
get_filename
For i = 2 To lrow
    If Range("E" & i).Value = "" Then 'startend vanaf E1 begint Excel vanaf de tweede cell beneden met het invullen van de namen van alle te kopieren bestanden. Waar Excel op een gegveen moment geen bestanden meer heeft en dus een lege cell heeft, stopt de Macro en wordt er een bericht gegenereerd.
        MsgBox "Gegevens staan nu klaar in de OverzichtInhoud!", vbInformation, "Status Kopiëren"
Exit Sub

Waarom maak jij het jezelf toch zo onnoemelijk moeilijk ?
Je hebt de code om een lijst te maken van alle benodigde bestanden om dan tot de constatatie te komen dat XL niet meer weet uit welke dir welk bestand komt (lijkt me meer dan logisch nietwaar)
Je hebt ook de code om alle gegevens te kopieëren naar je masterfile.
Voeg beide codes samen en sla 2 vliegen in 1 klap.
Zoek elk bestand, open het, haal de gegevens op en schrijf desnoods de naam weg naar het overzicht ter nacontrole, sluit het bestand en hop naar de volgende.

@thebute Twee keer je vraag stellen is overbodig en niet toegestaan. Denk hier in het vervolg aan voordat je je vraag twee keer gaat plaatsen. Deze topic kan open blijven, de andere is gesloten.

Hi Warme bakkertje,

Ik heb tot nu toe niet hieraan gedacht omdat ik de codes van verschillende sites heb gehaald.
Is dit iets waar jij (of iemand anders) voor mij kan herschrijven?

Ik heb nl geen idee hoe deze twee samen te voegen

alvast dank

thebute

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan