help met format van een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gamonon

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
12
Ik wil uit een database wat gegevens trekken en heb daarvoor een query opgesteld.
Als ik deze direct in phpmyadmin invoer, werkt het prima.
Maar als php bestand of als een usertag in mijn cms, geeft hij een error en doet niets.
Ik heb blijkbaar het format van de query verkeerd?

direct in phpmyadmin en werkend :
Code:
SELECT COUNT(DISTINCT IP) FROM uploads WHERE user_ip = 10

als losse php file of als een usertag in mijn cms en niet werkend :
Code:
$teller = mysqli_query(" SELECT COUNT(DISTINCT IP) FROM uploads WHERE user_ip = 10 ");
echo $teller;

De error die bij gebruik als php bestand verschijnt :
Code:
Warning: mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given in /home/myweb/domains/mywebsite.nl/public_html/tezt1.php on line 12

waarbij de genoemde regel 12 waar de error in zou zitten de bovenstaande regel is.

Dank voor iedere bruikbare help
JoHN
 
Tsja sorry hoor, maar er staat in de foutmelding toch duidelijk dat je aan mysqli_query() twee parameters moet meegeven en dat jij er maar één meegeeft... dus dan ga je naar php.net en zoekt op hoe mysqli_query() werkt en verbeter je je script...
 
Tsja sorry hoor, maar er staat in de foutmelding toch duidelijk dat je aan mysqli_query() twee parameters moet meegeven en dat jij er maar één meegeeft... dus dan ga je naar php.net en zoekt op hoe mysqli_query() werkt en verbeter je je script...

Wat een denigrerende reactie. Blijkbaar is niet iedereen zo goed als jij, want ik weet
dus niet wat er mist omdat ik hier geen ervaring mee heb. Anders had ik de vraag dus
niet gesteld. Op iedere vraag is op internet waarschijnlijk wel een antwoord te vinden.
Dus als iedereen dat nou altijd maar doet, dan zou dit forum ook wel opgeheven kunnen
worden.

Tsja sorry hoor, maar als je wilt laten zien dat jij het zo goed weet, zou het zinvol zijn
als je een antwoord geeft waar ik iets mee kan. Maar als je dit soort vragen irritant vindt,
kun je misschien maar beter helemaal niet reageren.
 
Wat een denigrerende reactie. Blijkbaar is niet iedereen zo goed als jij, want ik weet
dus niet wat er mist omdat ik hier geen ervaring mee heb.

Natuurlijk weet je nog niet wat er mist, want je hebt het nog niet opgezocht. Het is toch niet minder dan normaal
dat je opzoekt hoe een functie werkt voordat je hem gaat gebruiken? Of ben ik daar de enige in?
En als je script een joekel van een foutmelding geeft waarin hij zegt dat er een parameter ontbreekt,
is het dan echt zo vreemd om zelf even op te zoeken wat die functie dan wel verwacht?

Of ben jij van de iPad generatie die alles in hapklare brokken aangevoerd moet krijgen?

Maargoed, voordat je in een depressie schiet:

http://nl1.php.net/mysqli_query

En zie eens wat daar staat:

mixed mysqli_query ( mysqli $link , string $query [, int $resultmode = MYSQLI_STORE_RESULT ] )

Dus verrek zeg, hij verwacht een link en een query. Dolle boel, dat zijn precies de twee parameters waar de foutmelding het over had.

En ja, ik wordt melig van dit soort posts.
 
Tja en ik vraag me af wat jij op een HelpMij forum doet PgVincent. Volgens mij een normale vraag en als hij niet in staat is te begrijpen wat de uitleg bied of hier wellicht eens per jaar tegenaan loopt, vind ik het geen probleem het te dumpen op een forum. Als jij hem niet wil helpen hoef je toch niet te reageren ?

Net nieuw op dit forum en nu al op zoek naar een ignore knop voor users.. begint goed ;;)
 
Tja en ik vraag me af wat jij op een HelpMij forum doet PgVincent. Volgens mij een normale vraag en als hij niet in staat is te begrijpen wat de uitleg bied of hier wellicht eens per jaar tegenaan loopt, vind ik het geen probleem het te dumpen op een forum. Als jij hem niet wil helpen hoef je toch niet te reageren ?

Tsja, ik begin me ook af te vragen wat ik hier doe, als zelfs de nieuwkomers zich al geroepen voelen om in een topic waar ze zelf niets aan bijdragen te vertellen dat zij het normaal vinden dat de poster zelf niets doet om zijn probleem opgelost te krijgen.

Ik ga me maar eens uitschrijven want als dit het niveau is dan heb ik er niets aan.
 
PgVincent

Helpmij.nl is een forum voor beginners. Dat zal ook inhouden dat het mensen zijn die niet zo goed zijn in zoeken naar oplossingen zoals u bent.
Dit is iets wat u heeft te accepteren als u hier op het forum reageert.
 
Wees gerust, ik reageer niet meer op jullie forum.

Om dan maar helemaal de koppige nieuwkomer te zijn : Heel jammer als je dat doet ! Ik ben nieuw op dit forum en heb lekker wat door de posts zitten bladeren en ben veel reacties van jou tegengekomen die vol kennis waren en aansluitend veel mensen hebben geholpen.

Ik ben het dan ook niet met de moderator eens dat je dit moet accepteren, dit hoef je niet máááár je kunt dat ook uiten door de posts die jij wel vruchtbaar vind te beantwoorden en de rest links te laten liggen. Als je een lijn uitzet met je eerste post in deze thread is alles wat volgt binnen die lijn helaas. Als ik je heb beledigd, mijn excuses dat was zeker niet de bedoeling. Mijn mening is dat je zo niet hoeft te reageren en jij vind van wel (allebei goed recht)... at the end, jij had niet zo hoeven reageren en ik ook niet. Had een hoop getype voor beide gescheeld :)

Ik hoop dat je blijft, ik ken je totaal niet maar zoals ik zei lijk je wel een van de mensen die hier actief zaken beantwoordt.

peace :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan