Dropbox syncroniseren lukt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgyboy

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
883
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Hallo ieder,

Mijn allerbeste wensen aan ieder, blij dat we er dit jaar weer mogen bij zijn.:)

Ik weet niet of ik hier een vraag mag stellen? indien niet dan mijn excuses.

Het zit zo dat ik een jaar of 2 geleden via ons bedrijf documenten deelde met collega's en je deze ook thuis kon bijwerken.
Enkele van die collega's werken er niet meer en deze bestanden worden niet meer gebruikt.

Graag wil ik op een of andere manier documenten bewerken vanop het werk en thuis.
Eventueel sommige documenten delen met andere collega's.

Ondertussen zijn er bepaalde zaken gewijzigd:
Mailadres op het werk is gewijzigd (geprobeerd om dit te wijzigen maar wijzigt niet)documenten niet meer van toepassing.

De bedoeling is van sommige documenten (vb in excel of word) te kunnen bewerken op het werk of van thuis.
Documenten van op het werk die eventueel kunnen gedeeld worden.
Documenten van thuis die ik op het werk kan consulteren (deze documenten blijven privé en worden niet gedeeld)

Momenteel stuur ik documenten per mail naar thuis om ze te bewerken en van thuis terug sturen. of soms via USB.
Dit is soms omslachtig.

Heeft iemand daar ervaring mee ?

Alvast bedankt
 
ik zeg overstappen naar google drive, alles daar in uploaden, 15gb ruimte, met meer mensen in een bestandje werken, dus briljant!
 
Totdat de techniek achter cloud een beetje volwassen is zou ik er niet aan beginnen. Kijk maar wat er gebeurde met MegaUpload. Daar stonden ook bedrijven met hun volkomen legale data die van het een op andere moment defenitief verwijderd is en nooit meer terug lijkt te komen.

Bedrijfsmatig adviseer ik het volgende. Koop een NAS (bijv. Synology. Model afhankelijk van aantal medewerkers en opslagbehoefte). Installeer daarop ownCloud. Op die manier heb je de voordelen van Cloud en toch de zaak in eigen beheer. Backup is ook van belang. De meest simpele bij deze oplossing is om een zelfde NAS op een andere lokatie te zetten en deze te laten synchroniseren.
 
De techniek van de cloud is toch best volwassen? Nu iig met megaupload ik weet niet hoelang het geleden is dat dat was maar ik vind drive of dropbox bestwel fijn!
 
Volwassen???? Dan moet je je toch echt eens gaan verdiepen in de juridische aspecten achter online diensten. Ik ben het met je eens dat het zeker handig is in gebruik.

Het is aan de vragensteller om te bepalen wat zijn bedrijfsrisico is als hij zijn documenten zou kwijt raken.
 
Ik heb mijn eigen cloud ingericht.... met een Webdav server. Die als lokale schijf te benaderen is, niks bij google of microsoft.
De backups staan bij mijn zoon een kopie van mijn server; we gebruiken hem samen.
Over de hele wereld te benaderen via ssh https dus secure.
Achter een firewall vd router en voor de zekerheid heb ik er nog een firewall script op de server gezet met alles op deny behalve de 443 poort (ssh/https).
 
Laatst bewerkt:
Andere mogelijkheid is een bestandsserver (of NAS, zoals RogerS voorstelt) in je bedrijfsnetwerk te zetten.
Dan m.b.v. een VPN (i.p.v. OwnCloud of WebDAV) de relevante medewerkers toegang geven vanaf buiten het normale (bedrijfs-)netwerk [dus vanaf Internet/thuislokatie.]

Overigens moet je (afhankelijk van de grootte van de bestanden) wel op het werk beschikken over een flinke Internetverbinding aldaar en ook op de thuislokaties zelf.
En je hebt een VPN server nodig (kán evt. al in je bedrijfsrouter beschikbaar zijn om in te richten).

Tijs.
 
Waw zoveel reacties had ik niet verwacht ! Bedankt

Moet me toch even verdiepen in jullie reacties hoor.
 
dnTies. Daarom ga ik momenteel voor een Synology voor het MKB. Cloud, backup, telefonie, camerabeveiliging, VPN, gebruikersbeheer, LDAP (en AD) integratie, DHCP, PXE (voor imaging), MySQL, etc......

De reden dat ik dus OwnCLoud adviseerde en niet een VPN is om redenen van performance. OwnCloud synchroniseert op de achtergrond en is dus iets minder gevoelig voor de snelheid van de internetverbinding.
 
Dat heb ik dus al meer dan 2 jaar.... Bring my own cloud.... maar dan met mijn eigen server... niks data parkeren bij anderen waarvan ik niet weet wat ze ermee doen. Kan er dus wereldwijd bij de data.
Brieven voor onze kids naar de scholen, etc, familie fotos, mijn genealogie onderzoek. En mijn zoon die zzp muziek documentaire beroepsfotograaf is, hoe zit het met zijn rechten. Dat wil je toch NOOIT aan andere overlaten? Dat is zijn broodwinning.

Maar een eigen cloud inrichten ... das toch alleen voor professionals.... wel.... ik ben met een afdankte 486 begonnen om het zelf in 1999 te leren hoe je servers op zet, zonder een opleiding daarvoor gehad te hebben, gewoon aan de bak, goed lezen... en proberen... mislukt... jammer... opnieuw en leer waarom het mis ging. Toen bijna 3 jaar geleden het plan op kwam borrelen om die own cloud te maken... was de beslissing snel genomen van mijn kant, zelf doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan