Ubuntu in Virtualbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
342
Hoi,

Allereerst wil ik iedereen nog een gelukkig 2014 wensen.

Ik heb vandaag Virtualbox geinstalleerd op mijn pc, en Ubuntu (versie 12.04 LTS) in een virtuele machine. Nou weet ik niet precies hoeveel ruimte ik minimaal nodig heb om Ubuntu te kunnen installeren. Ik heb nu 10,00 GB toegewezen (vaste grootte). Het aantal RAM geheugen is 512 MB.

Is dit genoeg om Ubuntu kwijt te kunnen en om een klein aantal bestandjes te maken/opslaan?

Ik moet Ubuntu nog installeren. VM is wel helemaal klaar voor gebruik (ik heb het getest en het werkt).

Ik kan wel wat hulp hierbij gebruiken. Tevens is dit de allereerste keer dat ik een virtuele machine ga uitproberen.

Technische speceficaties van mijn pc:
RAM: 4,00 GB (3,68 GB beschikbaar)
HDD: 500 GB (367 GB van 447 GB beschikbaar)
Grafisch gezien scoort mijn pc erg laag (4,1 en 3,8).

Groet, xp2
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik denk dat dat wel werkt maar of het soepel zal zijn?
de minimale systeem eisen voor Ubuntu 12.04 zijn
RAM: 512 MB
HDD: 5 GB
ik raad persoonlijk 1,5 GB RAM of meer aan
 
oke, is het dan handig om voor mijn Windows 7 het klassieke thema in te schakelen? 1,5 GB RAM doe ik dan en ipv 10 GB doe ik 15 GB. Is dat beter?
 
Laatst bewerkt:
Wil je echt een beetje met Ubuntu spelen dan zou ik toch 30GB schijfruimte reserveren. Met 1,5GB aan RAM zal het wel werken.
 
30 GB vindt ik wel heel erg veel dus dan doe ik liever 20 GB, anders kom ik nog ruimte te kort op de C-schijf.
Maar bedankt voor de hulp.

Ik heb nu 1024 MB RAM aangewezen aan de VM, maar nu kom ik op de vraag: hoe wijzig ik de opslagruimte voor de VM zonder hem helemaal opnieuw te hoeven in te stellen? Ik moet Ubuntu nog wel helemaal installeren.

Groet, xp2
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan