De Aldi komt met een laptop MD 99310. Intel® Pentium® N3520 Prozessor, vergelijkbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
De Aldi komt met een Laptop ter grote van 17,3 inch, dus vervanging van een desktop.

Mijn vraag:

Waar is deze laptop mee vergelijkbaar?

i3, i5, i7 en dan welke editie, 3 of de inmiddels gebruikelijke 4 ?

Ik heb al wat rond gegoogeld, maar dan kom ik toch wat negatieve berichten tegen wat mij huiverig maakt, al komt het type nummer van de processor niet overeen, maar dat kan ook een foutje zijn. Een aanraakscherm is leuk, maar voor mij vooral het beeldscherm veelvuldig schoonmaken, dus dat vindt ik een zinloze optie.

De N3250 zit nog onder de Core i3. Foto’s bewerken zal probleemloos lukken, zelfs film – alleen zal het allemaal wat langer duren. Het hangt ook van het gebruikte programma af: sommige (vooral oudere) zijn zo geschreven dat ze altijd maar 1 kern kunnen gebruiken, andere kunnen met 2 of 4 kernen werken. In dat geval heeft een quad core (N3250) een voordeel op een dual core (Core i3). Alleen kom je dat meestal niet te weten. Als vuistregel zou ik zeggen: als je bij gelegenheid foto’s bewerkt met Magix en ze dan als diashow presenteert zal dat allemaal nog prima lukken. Is film jouw verslaving/hobby, kies dan liever een andere computer – ook al voor de grafische kaart.

Meer lezen: http://www.diskidee.be/2013/12/27/aldi-zet-ultra-zuinige-desktopvervanger-met-touchscreen-in-de-rekken/34373/#ixzz2pNOdX057
---

De link naar de aangeboden PC:

http://www.aldi.nl/aldi_173_touch_notebook_48_5_705_7351.html


De specificaties:

17.3" Touch notebook
MD 99310. Intel® Pentium® N3520 Prozessor
(2,17 GHz, 2 MB Intel® Smart Cache)
Intel® HD Grafik, met 43.9 cm Multitouch Widescreen-LED-Backlight-Display en resolutie: HD 1600x900.

- 2 Dolby Luidsprekers
- 1000 GB SSHD-Hybride harde schijf (8 GB Flash)
- 4 GB DDR3L SDRAM werkgeheugen
- DVD-/CD-Brander
- WiFi b/g/n
- Bluetooth 4.0
- HD-Webcam en microfoon
- HDMI
- USB 3.0
- Windows 8.1
- Multikaartlezer
- 1x USB 3.0
- 2x USB 2.0
- 1x HDMI®
- 1x LAN (RJ-45)
- afmetingen: ca. 42x28x3.6 cm
- gewicht: 3.16 kg incl. accu


Wie kan mij het één en ander uitleggen, want minder dan een i3 is wel erg weinig, al werk ik nu op een bejaarde laptop die er nog steeds zin in heeft?

Ik werk wel nog met Windows XP op een Pentium 4 wat in april niet meer ondersteunt zal worden, de laptop waar ik nu mee werk (Medion MD 41300) heb ik een tijdje terug met originele Windows voor Medion schijven gekregen i.v.m. een defect in het geheugen die opgelost door een module met 1GB te vervangen en een ander er uit te laten weer werkt (was 2 x 256mb), volgens mij is het beestje al 10 jaar oud, maar werkt nog steeds. Moet ik deze straks voor Linux gaan gebruiken, want als Windows XP het lek laat schieten, dan heb ik er weinig meer aan, of valt er nog een Windows 7 op te zetten?
 
Hoi,

Misschien even handig wat je met de pc voor gebruikt?
 
Die vraag had ik al verwacht, maar kan het niet goed aangeven.

Het is voor mij een allround gebruik, maar dat zegt denk ik nog niet zoveel.

In hoeverre is de Medion MD 99310 met de MD 99095 te vergelijken, want dat is een i5 (ik meen derde generatie) met inmiddels Windows 8.1 update?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Voor de 200 euro heb je veel betere processor een losse betere videokaart en geen touchscreen(zo te zien) een ssd voor snelle opstart denk dat je uit de pc winkel niet die specs. hebt voor 699 euro ik denk dat je dus van de dure even meer plezier zal hebben.
 
De MD 99095 met 8GB koste eerst 699,-, een 5 maanden later 499,- i.v.m. een overschot in een klein aantal Aldi's die binnen een uur op waren, maar dat was in januari 2013 en in juni 2013 met prijsverlaging.

De MD 99310 met 4GB die woensdag aangeboden wordt, kost 499, dus al een stuk goedkoper, maar is dat werkelijk nog minder dan een i3 zoals bij de Belgische collega's al eerder is aangeboden?

Ik werk nu met Windows XP home, maar kan op een Pentium 4 geen Windows 7, al is het voor tijdelijk?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf nu ook al een tijdje op zoek naar een laptop en kwam deze aldi laptop vandaag ook tegen. De harde schijf is een pluspunt, hij is groot (1000gig) en met nog een 8gb flash geheugen wat erg handig is voor een laptop (snelle opstart). Ook het scherm is relatief goed (1600x900). Het intern geheugen is wat aan de lage kant (4gb). De processor en grafische kaart komen me niet bekend voor.

Een laptop wat bij mij nu hoog op het lijstje staat en in een vergelijkbare prijsklasse zit is de Acer Aspire V3 571g53236g50 (650 euro) (http://tweakers.net/pricewatch/340356/acer-aspire-v3-571g-53236g50/specificaties/)

Op deze website worden de twee processoren vergeleken: http://cpuboss.com/cpus/Intel-N3520-vs-Intel-Core-i5-3230M.
De processor van de aldi laptop heeft een quad core en de acer maar een dual core (Intel i5, 3e generatie). De prestaties liggen dan ook dicht bij elkaar, echter is de i5 wel iets beter maar verbruikt daarentegen ook aanzienlijk meer stroom.

De grafische kaart staat erg weinig informatie op (Intel HD Grafik), maar zoals ik op wikipedia lees is hier een hele serie van. Het lijkt erop alsof de videokaart in de aldi laptop niet al te geweldig is, terwijl die van de acer echt van goede kwaliteit is.

Dus concluderend, deze aldi laptop is een stuk goedkoper en voor zijn prijsklasse denk ik vrij goed. Als je er niet de nieuwste games op hoeft te spelen en je de touchscreen echt een toegevoegde waarde vind is het zeker een mooie laptop. En ook qua processor snelheid komt hij dus al gauw in de buurt van een i5 te liggen.
 
Je vergeet er bij te vertellen vele male zuiniger (Aldi Laptop):

- Lower annual commercial energy cost 6.57 $/year vs 30.66 $/year 4.7x lower annual commercial energy cost
- Lower annual home energy cost 1.81 $/year vs 8.43 $/year 4.7x lower annual home energy cost

Waarschijnlijk zal de batterij duur ook wat langer zijn?
 
"maar verbruikt daarentegen ook aanzienlijk meer stroom":D

Heb nog meer informatie gevonden, onder andere over de batterij: (zie meer op deze website)

"Een volgend mogelijk pijnpunt is de batterij. In de lijst met specificaties kan je lezen dat er een “Li-ionaccu met 4 cellen” inzit. Dat is wel vreemd. In de ganse catalogus van de Medion Shop ga je geen enkele 17,3 duim laptop terugvinden met een batterij met 4 cellen, een dergelijke accu hoort eerder bij de kleine ultrabooks.

Met een erg groot scherm
Met een erg groot scherm
Maar het zou kunnen, met de zuinige Pentium N3250 processor, de 4 GB werkgeheugen van het energiebesparende DDR3L type en het ontbreken van een echte grafische kaart. Misschien is dit een ultieme besparingsbron van Medion, of het is gewoon een drukfout.

Hoe dan ook, deze grote desktopvervanger is niet de geschikte laptop om in een overvolle trein op een half tafeltje te gebruiken, laat staan op een microscopisch klein vliegtuigtabletje. Hij hoort thuis op een stevige tafel – en dus waarschijnlijk in de buurt van een stopcontact. Nu is autonomie niet voor iedereen even belangrijk. "
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een 17,3 inch scherm is juist mijn bedoeling i.v.m. vervanging van een desktop en andere laptop, maar als ik zo de recensie van de zuiderburen lees, dan komt dat ding niet eens boven een i3 uit, daar maak ik mij best wel zorgen over, want dan is het zonde om 499,- over de balk te gooien.

Ik hoef geen zware spelletjes te spelen, toch zijn er programma's die wat rekenkracht nodig hebben, al zoek ik het dan bij een i5.

Kortom, ik krijg tegenstrijdige berichten wat voor mij de keuze lastig maakt, want wanneer zal Aldi weer met een behoorlijke als lijkende op de MD 99095 waar een i5 derde generatie processor in zit?

Heeft iemand een andere mening, ze zijn welkom.
 
Ik heb deze gekocht, in de veronderstelling dat er windows 7 op geïnstalleerd kon worden, maar degene die dit laatst op een medion voor mijn vriendin heeft gedaan meldt me dat het nu niet gaat. Hij heeft al contact opgenomen met Medion maar die zijn net zo snel als dikke poep door een trechter. Heeft iemand er al ervaring mee om windows 7 op de md 99310 te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan