Hoe open ik een .nzb bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantje10

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Berichten
133
Hallo,

Ik downloade wat ondertitel bestanden maar toen kreeg ik 1 bestand en dat was een nzb bestand wat moet ik hiremee of hoe kan ik hem openen?

MVG
 
ff google de bestanden zijn van een newsgroep bij deze de uitleg :

Wat zijn NZB bestanden
Je kunt NZB bestanden downloaden door gebruik te maken van een NZB zoekmachine als Binsearch, Newsbox, NFOnews, NZB.cc, NZBindex of Yabse, of ervoor te kiezen binnen bijvoorbeeld Spotnet of je eigen newsreader op zoek te gaan naar de bestanden. In principe kan iedereen NZB bestanden downloaden, aangezien er maar nauwelijks technische kennis voor nodig is en het niet heel anders werkt dan het gebruik van een zoekmachine. Wat dat betreft zal het dan ook geen enkel probleem zijn om de bestanden op te zoeken en ze op je computer te zetten. Mensen die NZB bestanden downloaden doen dit vaak door voor ?openen? in plaats van ?opslaan? te kiezen, aangezien het dan mogelijk is om de newsreader direct aan de slag te laten gaan.
NZB bestanden uitpakken
Je kunt NZB bestanden uitpakken wanneer ze in een .RAR of .ZIP bestand verpakt zitten, maar dit is over het algemeen niet het geval. Doorgaans kun je de NZB bestanden downloaden als een .NZB bestand en heb je dus een newsreader nodig om hiermee aan de slag te gaan. Indien je een NZB bestand hebt gevonden en deze op je computer hebt staan kun je deze niet uitpakken met een van de bekende programma?s als Winzip of WinRAR, maar dien je er met een newsreader voor te zorgen dat je de bestanden voor je muziek of film gaat downloaden.
NZB bestanden openen
NZB bestanden openen lukt het best met behulp van een newsreader of Spotnet, aangezien die over het algemeen op een eenvoudige manier werken. Zodra je een NZB bestand wilt gaan downloaden kun je vaak ook aangeven dat je deze direct wilt openen met je newsreader, zodat je ze niet hoeft op te slaan. Indien je het bestand toch liever eerst even opslaat kun je er vervolgens dubbel op klikken. Je computer zal dan aangeven dat je het bestand kunt openen met je newsreader. Zo kun je eenvoudig NZB bestanden openen en kun je er het juiste programma bij zoeken wanneer er nog geen associatie is aangemaakt.
 
kijk ook hier eens hoe je de bestanden moet openen
http://www.spot-net.nl

het is niet moeilijk maar je moet het ff weten

gr jan

Bedankt voor de info maar ze vragen mij om een server alleen waar kan ik de server van de site vinden?
Ik wouw het download van deze site de nzb bestanden dan KNIP

MVG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet je aanmelden bij een Newsserver zoals bijvoorbeeld Eweka. Je krijgt dan gegevens welke je kan invullen in bijvoorbeeld Grabit. Vervolgens kan Grabit het NZB bestand voor je binnenhalen......

Ik heb overigens de link weg gehaald want je mag hier niet linken naar warez.
 
Hier vind je duidelijke tekst en uitleg over nzb bestanden.
 
Verplaatst van Software > Overige software naar Software > Nieuwsgroepen/Newsreaders/FTD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan