Geen gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perry1991

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Hallo ik heb een probleem ik kan niet meer aanmelden met de pc hij zot in een domein

Administrator account lokaal uitgeschakeld verder geen lokale actieve accounts

Kan niet aanmelden op het domein dan krijg ik de volgende fout
"De beveiligingsdatabase op de server heeft geen computeraccount voor de vertrouwensrelatie met dit werkstation."

Wie weet raad

Mvg

Laatst bewerkt:
Of eenmalig connectie laten maken met het domein en de nodige aanpassingen doervoeren, of opnieuw installeren.

Hoe moet ik die connectie laten maken kom niet verder dan ctrl alt del scherm

Is het niet mogelijk om cmd te starten op 1 of andere manier?

Hoop toch niet onieuw installeren

download op de website van hiren (hiren boot disk in google) de boot disk van hiren en start de computer op vanaf de cd selecteer dan xp modus.

een maal xp modus is opgestart zoek voor een tool om systeem wachtwoord aan te passen of aan te maken.
maak dan een nieuwe systeem administrator aan met een wachtwoord , geef de gebruiker voldoende rechten sluit de tool correct af.

herstart dan windows opnieuw op.
log in met de nieuwe gegevens die je daarnet in xp modus hebt ingegeven.

Als je niet als lokale Administrator kan inloggen dan heb je dat waarschijnlijk ooit zelf ingesteld, maar vlgs. mij is het niet mogelijk om ook het laatste Administrator account te disabelen??
Je zou dan (opgestart van een Hiren's boot cd / usb, via deze instructie) de mogelijkheid moeten hebben om het account te enabelen ("Unlock and enable"). Verder kun je evt. het wachtwoord resetten naar <leeg wachtwoord, dus geen wachtwoord>, afhankelijk of je nu nog wel of niet het wachtwoord van lokale Administrator nog weet.

Als ik het goed begrijp kun je het werkstation uit het domein halen met alleen het lokale Administrator account, dus op de gebruikersnaam + wachtwoordvraag die daarbij komt zou je gewoon het administrator account kunnen invullen, dus met domeinnaam leeggelaten etc.

Nog even over een eerdere vraag over het kopieren van een profiel naar een nieuw account: deze link

Tijs.

Laatst bewerkt:
Lokaal administrator is uitgeschakeld

Ik heb wat opties ik ga wat proberen ik hou jullie op de hoogte

Zo te lezen heeft de beheerder van het domein nogal een strikte beveiliging proberen in te stellen. Dus waarschijnlijk loop je na het enablen van je lokale administrator nog wel tegen meer dingen op. Vandaar dus het advies om Windows opnieuw te installeren.

Knoop dat ding dan gewoon aan het domein (desnoods via VPN op afstand) en enable dat account.

Er zijn meer manieren om een VPN op te zetten. Dit zou je ook vanuit je router kunnen doen als deze dit ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan