Windows server 2012 IIS port mapping

Status
Niet open voor verdere reacties.

kantersjojo

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Berichten
130
Hallo,

Mijn vraag gaat over het gebruik van IIS in Windows Server 2012 r2 met port mapping(?)

Ik heb een X aantal programma's draaien op mijn server die een web controll panel hebben. Al deze programma's gebruiken hun eigen poorten. bijv. 5050, 8081, 8082, 8014 etc. Nu wil ik graag overal op de wereld deze controll panels kunnen bereiken. Helaas zijn, natuurlijk, niet bij elke firewall/router deze poorten open.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze poorten te mappen met IIS. Dat alles bereikbaar is vanaf poort 80 maar met een eigen folder erachter. Bijvoorbeeld:

www.mijndomein.nl(:80)/CP1
CP1 is dan het programma dat op poort 5050 draait.

www.mijndomein.nl(:80)/CP2
CP2 is dan het programma dat op poort 8081 draait.

Iemand een idee? of is dit gewoon heel simpel en heb ik er al overheen gelezen bij het google'n......
 

Bedankt, maar alles is al geportforward. Alles is ook vanaf afstand te benaderen. Ik kom alleen af en toe op plaatsen waar bepaalde poorten naar buiten niet open staan. Ik wil er nu voor zorgen dat ik al mijn control panels kan bereiken via poort 80. omdat deze wel altijd overal openstaat. Ik kan nu in mijn router 1 port goed mappen door bijv. External port 80 door te laten verwijzen naar internal port 8081 ofzo. Ik wil nu alleen ervoor zorgen dat IIS dit voor mij doet. Dus als ik ga naar www.mijndomein.nl/cp1 hij dan op dat moment extern poort 80 doorverwijst naar intern port 8081 ofzo. en als ik naar www.mijndomein.nl/cp2 ga hij dan poort 80 verwijst naar 5050 ofzo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan