• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur + bedrag invoeren dat niet in gegevenvalidatie lijst voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnoud76

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2013
Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn factuur.

In de factuur kan ik kiezen uit een aantal veel voorkomende diensten. Daar hoort een bedrag bij.
Tot zover nog niets aan de hand.

Er komen wel eens diensten voor die ik dan zelf wil typen in de regel van kolom BC. Als ik dit nu doe krijg ik ONWAAR
Ook het bijbehorende bedrag wil ik dan zelf invoeren in kolom G. Helaas staat hier al een formule.

Overige tips zijn welkom als u een beter idee heeft om te werken met een lijst in een drop-down menu.

Groeten Arnoud Moed

Bijlagen

Even een nieuw artikel aanmaken in je tab "Bron"? Je Bereik "Diensten" dynamisch maken. En klaar ben je.

Arnoud,
Ik heb je diensten dynamisch gemaakt.
ook heb ik je lange als formule vervangen door een vertikaal zoeken formule daarvoor heb ik ook een dynamische lijst bijgemaakt namelijk dienstenlijst.
nu kan je steeds dingen toevoegen in het tabblad Bron en vervolgens gebruiken op het tabblad factuur

Bijlagen

Waarom negeer je gewoon een voorstel tot oplossing?
Je bent nog te beroerd om even te reageren en te melden dat je niet snapt waarover het gaat.
Ge zijt bedankt.

@plongske : dank voor je oplossing, ik snap alleen niet hoe je het erin krijgt.

Kun je mij ook uitleggen wat dat is "dynamisch maken"? Waar doe je dat en hoe?

Groeten Arnoud

Arnoud
Met dynamisch maken wordt bedoeld dat je zonder het bereik van de formules of de validatielijst te moeten aanpassen gegevens kan toevoegen.
Dit doe je in het blad formules (in het lint bovenaan) onder namen beheren.
voor verdere uitleg even googlen onder dynamisch bereiken Excel.
hieronder even een link van de vele.
http://http://www.jkp-ads.com/articles/ExcelNames07NL.asp

Oke, allemaal dank voor je uitleg. Ik ben weer een stuk opgeschoten.

Gr. Arnoud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan