Foto's niet te vinden in iPhoto library op timemachine:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

revarf

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
12
Hallo,

ik heb al enige jaren een mac en sla al mijn bestanden en foto's op op een timemachine met een 1Tb harde schijf. Als ik terug in de tijd ga (1 dag is al genoeg) kan ik alles vinden behalve mijn foto's (62Gb) in iPhoto library. In de map afbeeldingen zie ik wel mijn foto's maar dat zijn er maar een paar.

Dus mijn vraag: waar en hoe vind ik mijn iPhotolibrary op de timemachine? Moet ik mijn foto's wel opslaan in iPhotolibrary of beter mappen maken onder afbeeldingen?

Computergegevens:

Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac10,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 3,06 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
L2-cache: 3 MB
Geheugen: 4 GB 1067 MHz DDR3
Videokaart ATI Radeon HD 4670 256 MB
Bussnelheid: 1,07 GHz
Opstart-ROM-versie: IM101.00CC.B00
SMC-versie (systeem): 1.53f13

Systeemversie: Mac OS X 10.7.5 (11G63)
Kernelversie: Darwin 11.4.2
Opstartvolume: Macintosh HD
Opstartmodus: Normaal
Beveiligd virtueel geheugen: Geactiveerd
64-bits kernel en extensies: Ja

Alvast bedankt voor jullie moeite en hoop snel op een antwoord:)
 
Standaard staat de iPhoto library in de map afbeeldingen van de gebruiker.
Als je met de rechter muis er op klikt en vervolgens kiest voor "Toon pakketinhoud".
Vervolgens ga je naar de map Masters en daar zullen de foto's in mapjes in staan. Dit kan op 2 manieren zijn. Netjes op naam zoals ze ook staan de "mappen" van iPhoto.
Of er zijn allemaal mapjes met jaren, gevolgd door de maand (cijfer), gevolgd door de dag (cijfer). In deze laatste map staan weer mappen met tijden, en tot slot staat in die map de foto die op dat tijdstip is geïmporteerd.
 
Bedankt voor je antwoord maar ben er nog niet uit. Als ik gewoon naar Finder ga werkt het inderdaad zoals jij boven omschrijft. Ga ik terug in de tijd met Timemachine: Dan als volgt: Afbeeldingen > iPhoto library (wordt niet aangegeven met symbool map maar als document) >rechtermuisknop geeft geen pakketinhoud weer > Als ik dit document open vraagt hij of ik dit met Terminal wil doen. Als ik ja zeg gebeurt er niets. Kan inhoud iPhoto dus niet zien in Timemachine. Heb je nog suggesties?

Alvast weer bedankt:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bestand eerst kopieren naar je bureaublad en het dan openen?
Je kunt namelijk gewoon op in de mappen komen van je backup, zonder timemachine te gaan activeren. Dit doe je door op je backup schijf naar de map backups.backups (of zo, zit op mijn mobiel dus kan niet kijken) te gaan. Daarin heb je de naam van je Mac. En daarin zitten allemaal mapjes met de backups op datum. Hierin kun je dus ook zoeken en openen.
 
Bestand eerst kopieren naar je bureaublad en het dan openen?
Je kunt namelijk gewoon op in de mappen komen van je backup, zonder timemachine te gaan activeren. Dit doe je door op je backup schijf naar de map backups.backups (of zo, zit op mijn mobiel dus kan niet kijken) te gaan. Daarin heb je de naam van je Mac. En daarin zitten allemaal mapjes met de backups op datum. Hierin kun je dus ook zoeken en openen.

OK, bedankt voor je info:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan