Nas server valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

mas90009

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2010
Berichten
251
Ik had laatst nog een probleem dat mijn MEDION LIFE P89635 erg traag was, het is inmiddels opgelost.
Nu zit ik met een ander probleem.
De Nas gaat soms plotseling stoppen met het delen in het netwerk, hij staat dan nog wel aan maar ik kan niet bij de mappen van mn nas harde schijf, er staat dan dat het opgegeven netwerk niet is gevonden, ook werkt mn twonky dan niet.
Als ik dat wil moet ik weer mn nas server herstarten.
Ik gebruik trouwens een vast IP adres in de hoop dat dat hielp, maar dat mocht ook niet baten.
Iemand tips hoe ik zorg dat hij niet meer uitvalt?
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens je NAS te pingen nadat die is uitgevallen. Dan weet je, of het IP adres nog geldis is.
 
zal ik vandaag proberen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij viel vandaag alweer uit, ik heb net gepingd naar de nas en hij ziet hem gewoon als aanwezig. Wat nu?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan kan je verder gaan met uitzoeken wat er mis is. Zo een NAS heeft toch een webinterface. Kan je het webinterface benaderen nadat de NAS is uitgevallen? Indien dat zo is, en dat vermoedt ik, dan heb je misschien een hardware probleem met de NAS. Is de NAS begewerkt naar de laatste versie firmware? Wat voor NAS heb je trouwens? Dan kunnen wij meekijken, of iets erover bekend is.
 
Staat in mn eerste bericht welke nas ik heb. Ik heb zown interface maar ik kan hem op dat moment niet bereiken, hij draait al op de nieuwste firmware :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Indien je het niet zelf kan oplossen dan kan je nog op de garantie terug vallen...
 
Ja dat is wel het laatste wat ik ga doen, ik wil eerst even het probleem onderzoeken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt alsof het een probleem met de NAS zelf is. Hij valt in de sparstand, waardoor de mappen niet meer benaderbaar zijn. Controlleer eens op de schijf of schijven goedgekeurd zijn voor het gebruik in combinatie met de NAS, mocht je ze zelf hebben ingebouwd. Indien je niet via het webinterface nog ergens het sparstand kan uitzetten, dan heb ik geen ideeën meer behalve garantie...
 
Slaapstand uitgezet, morgen kijken of hij niet meer uitvalt, ik gebruik gewoon de meegeleverde 2000 GB harde schijf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij valt minder vaak uit. Maar als hij flink bezig is met bijvoorbeeld bestanden sturen kan hij wel weer eens uitvallen. Ik verwacht niet veel van een nas van 99,- maar alsnog, bestanden sturen en af en toe filmpje stremen moet kunnen?
 
Hallo Mas90009,
ik ben nieuw hier en lees je bericht.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn medion nas. Daarbij is die van mij ook nog steeds erg langzaam met bestanden kopieeren etc.
Nu las ik dat jij dat probleem had opgelost. mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?
Alvast bedankt.
groet
ger
 
Hallo Mas90009,
ik ben nieuw hier en lees je bericht.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn medion nas. Daarbij is die van mij ook nog steeds erg langzaam met bestanden kopiëren etc.
Nu las ik dat jij dat probleem had opgelost. mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan?
Alvast bedankt.
groet
ger
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan