Externe harde schijf voor time machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Zelf ben ik met Dos en Windows opgegroeid, maar mijn zoon moet van zijn school een Macbook hebben. Kan ik een willekeuring usb3.0 externe harde schijf kopen, en het Macbook dan laten formatteren naar het juiste formaat?

Het Macbook heeft een usb 3.0 aansluiting en ik wilde een externe schijf zonder voeding halen.
 
Als je geen externe voeding wilt moet je dus een laptop harde schijf in een doosje hebben, prima te koop. Een hard schijf voor een desktop heeft bijna altijd een externe voeding nodig.
Je moet de schijf inderdaad vanuit de Mac formatteren, want je krijgt hem waarschijnlijk in NTFS (misschien FAT32). NTFS kan Mac wel lezen maar niet beschrijven.
Als het een FAT32 is ... laat maar staan dan kun je hem ook op een normale pc lezen en beschrijven. Kies je voor een typisch Mac-only format... dan kan dit meestal niet.
USB3 kan meer stroom leveren dan USB2, dus met zo'n kleine schijf moet het altijd goed gaan.
Houd er rekening mee dat al de externe schijf veel in gebruik is .... de accu vd Mac eerder leeg is... als je niet aan het stroomnet zit met de adapter....
 
FAt32 is tegenwoordig niet meer aan te raden, het kan bestanden groter dan 2 gig niet bewaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan