Windows XP Embedded iso

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitvision

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Berichten
44
Ik heb hier een Thin Client met Windows XP embedded. Ik ben totaal niet ervaren met Embedded systemen wat installatie betreft. Ik ben al zover dat ik weet dat je alleen extra programma's die lokaal moeten draaien alleen kan installeren vanuit een XP Embedded iso waar de software al zit ingebakken.

Ik alleen iemand die mij op weg kan helpen met het maken van zo'n iso.

Zoals gezegd wat Embedded installatie betreft totaal nog geen ervaring.

Iemand?

Alvast bedankt,

Christian.
 
Ik heb Windows XP Embedded al een paar keer geïnstalleerd, dus ik kan je in principe van begin tot einde helpen.


De installatie van Windows XP Embedded is echt een geval apart. Nagenoeg alle versies van Windows hebben een interactieve installatie (je installeert Windows direct vanaf de cd-rom). Windows XP Embedded heeft en kan dat echter niet. *

Om Windows XP Embedded te kunnen installeren, heb je in eerste instantie twee systemen nodig, een ontwikkelsysteem en een doelsysteem.

Op het ontwikkelsysteem installeer je de Windows Embedded Tools, zoals de Target Designer, Component Designer, enz. Met deze hulpprogramma's kun je je eigen installatie van Windows XP Embedded ontwikkelen.

Op het doelsysteem plaats je de installatie die je op het ontwikkelsysteem hebt ontwikkeld.

Reken erop dat je in ieder geval twee à drie uur kwijt bent aan een volledige installatie van het bovenstaande.

* Andere (nieuwere) versies van Windows Embedded hebben wel een interactieve installatie.


Ik hoop dat het zo wat duidelijk is. Ik heb dit zelf uit moeten zoeken, omdat er op internet relatief gesproken zéér weinig informatie te vinden is over Windows XP Embedded. Het is uiteraard niet een besturingssysteem wat weggelegd is voor consumentengebruik. ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier ben ik al iets mee geholpen. Ik heb ook al begrepen dat je 'ontwikkel pc' XP moet draaien omdat de 'content' anders niet goed gelezen wordt als je uiteindelijk je 'product' wilt installeren op je client. Het schijnt iets te maken te hebben met de manier van wegschrijven. Dit gaat onder Windows 7 anders dan XP.

Ik ga in ieder geval eens aan de slag met bovenstaande tools. Kan ik een ieder geval een begin maken en kijken hoe ver ik kom.

M.b.t. Serienummer => Dit zit ingebakken in de Bios toch? Anders moet ik eerst het serienummer extracten van de huidige versie.

Alvast bedankt voor het meedenken. Ik laat van me horen als ik onderweg ben :)
 
Het ontwikkelsysteem kan voor zover ik weet draaien op Windows 2000 en (inderdaad) Windows XP (Professional).
De productcode moet je invoeren bij de Deployment Settings in de Target Designer.
 
Sorry voor de afwezigheid de afgelopen 2 weekjes. Ben nog steeds bezig met bovenstaande. Productcode heb ik opgevraagd en heb ik beschikbaar. Is er ergens een stap voor stap instructie te vinden van hoe een en ander in zijn werk gaat? Ik ben er wat huiverig voor om een image te maken om er na het schrijven er achter te komen dat mijn systeem op zijn gat ligt en niet meer wil werken doordat ik een foutje heb gemaakt.
 
Ik heb ook nog deze link gevonden:

http://dc182.4shared.com/doc/_ivrK0Fe/preview.html

Hier wordt aangegeven dat het mogelijk moet zijn om programma's te installeren op een externe USB stick. Die ga ik ook even uitproberen. Ik probeer het opnieuw maken van een image zo lang mogelijk uit te stellen. Als het niet anders kan dan ga ik met die builders aan de slag. Alvast bedankt.

Ik had al geprobeert om extra programma's te installeren en dat lukte ook nog in eerste instantie. Totdat er gereboot werd. Toen was alles weer verdwenen. Ik had alles op C geïnstalleerd en in de door mij geposte link wordt aangegeven dat het NIET mogelijk is om op C te installeren maar wel op een externe USB-schijf. Dat ga ik dus nog even uitproberen voordat ik aan die 'Image' ga beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan