Plateau verwijderen platenspeler Akai ATT01U

Status
Niet open voor verdere reacties.

Steven1991

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2014
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik heb eenzelfde soort probleem wat Erik en Alice 3 jaar geleden ook hadden (zie andere posts in dit forum). Ik wil het plateau loshalen van mijn platenspeler om de riem goed te leggen.
Het ringetje heb ik los kunnen wrikken met een schroevendraaier maar dat is ook alles wat ik los kan halen. Het plateau is niet in beweging te krijgen en ik ben bang dat ik het breek als ik te hard trek. Kan iemand van jullie mij helpen?
Alvast bedankt !
 
Hallo Edmoor, bedankt voor je reactie.

Ik kan helaas geen veertje vinden, het enige waar ik met mijn vingers bij kan is de switch voor het 17/30 toerental.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ik weet het ook niet maar kwam dat erover tegen. Misschien dat iemand anders iets weet.
 
Over welk merk / type platenspeler hebben we het ?

Ik heb zelf nog wel eens in het verleden diverse snaren vervangen van ( retro ) platenspelers, en bij de meeste plateau's was het dat ze een klein beetje speling hadden als je die op en neer bewoog. Dan was een klein " rukje " aan de plateau meestal wel voldoende om deze los te halen ( indien er geen veertje, of zichtbaar klemmetje aanwezig was, of al was weg gehaald ).
 
Volgens mij staat er Akai ATT01U in de titel ;)
 
Hehe ja het staat in de titel. Het is niet een retro platenspeler. Het plateau is van plastic en ik kan het niet makkelijk losrukken. Hij wordt door iets tegengehouden =(
 
Hallo Andre, bedankt voor je reactie. Erg handige site, helaas kom ik niet verder dan stap 1. De Akai Att01U heeft geen metalen plateau zoals andere platenspelers.
Mijn ouders hebben nog een oude platenspeler waarvan de snaar is geknapt en heb het daar even op geprobeerd. Maar er zit echt verschil tussen.
In het bericht van Erik1990 kun je meer lezen. Ik heb dat ringetje dus nu aan de kant geschoven maar de rest zit zo vast als de nete. (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/608607-Platenspeler-Akai-ATT01U-(draaitafelriem-))

Ik kan het plateau maar een paar millimeter omhoog tillen maar voor de rest is er geen beweging in te krijgen. Het lijkt wel of het plateau vastzit aan de middelste schroef.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen probleem, dat heb ik ook weleens ;)
 
In het bericht van Erik1990 kun je meer lezen. Ik heb dat ringetje dus nu aan de kant geschoven maar de rest zit zo vast als de nete. (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/608607-Platenspeler-Akai-ATT01U-(draaitafelriem-))

Ik kan het plateau maar een paar millimeter omhoog tillen maar voor de rest is er geen beweging in te krijgen. Het lijkt wel of het plateau vastzit aan de middelste schroef.
Vanuit jouw link kom je bij het topic van alice10 (volgende pagina van jouw link; maar die wordt door de mod gesloten...)
Maar het gaat hier verder...:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...latenspeler-Akai-ATT01U?p=4149349#post4149349
 
Hallo André,

Ja dat zag ik. Helaas vermeld ze niet hoe haar man het plateau heeft losgekregen, en ik kan Alice en Erik1990 geen privé-bericht sturen op de één of andere manier.
Ik ga maar eens op zoek naar een handig iemand in de buurt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan