cd speler geeft ruis

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacquesp

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Berichten
6
ik heb een oude stereo installatie die het tot voor kort goed deed. Luxman tuner / versterker R 1030, geground met een coax kabel (of heet dat anders)?. Herman Cardon cassettedeck CD 91C en een Philips cd speler CD 371. speakers lijken me goed aangesloten want de radiofunctie met alleen de radio aangesloten gaat prima. de cd speler geeft echter zo veel ruis dat teksten van liedjes nauwelijks te verstaan zijn. ik heb de cd speler in de winkel laten controleren en er zijn geen problemen gevonden. de aansluiting tussen cd speler en tuner kan eigenlijk ook niet verkeerd zijn want ik heb goed gelet op rood en wit en de phono aansluiting gebruikt. wie helpt me bij dit vervelend probleem? bij voorbaat dank!
 
phono kent meestal of MC of MD? characteristiek, wat niet geschikt is voor een CD speler. Je kan beter een line in ingang of een tape uit en ingang gebruiken.
 
Een platenspeler heeft meestal geen voorversterker ingebouwd, dit doet jouw versterker dus via de Phono ingang. Een CD speler heeft dit echter weer wel ingebouwd. Je krijgt dus een te hard signaal binnen op je voorversterker wat er voor zorgt dat het geluid over zijn nek gedraaid wordt. Als je, zoals Lutz al zei, een line ingang gaat gebruiken is er niks meer aan de hand en werkt het gewoon.
 
super goed advies, bedankt. hij werkt weer als een zonnetje

phono kent meestal of MC of MD? characteristiek, wat niet geschikt is voor een CD speler. Je kan beter een line in ingang of een tape uit en ingang gebruiken.
 
erg bedankt. jij lost in 2 zinnen op wat mij in uren lang gezoek niet lukte!

Een platenspeler heeft meestal geen voorversterker ingebouwd, dit doet jouw versterker dus via de Phono ingang. Een CD speler heeft dit echter weer wel ingebouwd. Je krijgt dus een te hard signaal binnen op je voorversterker wat er voor zorgt dat het geluid over zijn nek gedraaid wordt. Als je, zoals Lutz al zei, een line ingang gaat gebruiken is er niks meer aan de hand en werkt het gewoon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan