Radeon 7850 of GTX660?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SwintonNL

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2013
Ik heb momenteel een Game PC met een Radeon 7850 1GB erin zitten.
Ik wil mijn videokaart upgraden naar 2GB.
Maar ik weet nu niet wat ik heb beste kan doen.
Ik had de volgende opties in gedachten :

1. GTX660 2GB
2. 7850 2GB
3. 7850 1GB (SLI met die wat ik al heb)

Kan ik beter naar NVidea gaan of kan ik beter bij AMD blijven? Ik heb nu ook een AMD CPU erin zitten.
Als ik het best voor optie 3 kan gaan weet ik alleen niet of ik genoeg watt erin heb.
Ik heb een voeding van 600Watt.

Gr. Sam

Waarom wil je upgraden naar 2GB? game je op een hogere resolutie dan full HD? Optie 3 is hoe dan ook het meest krachtige ;)

600W goede A-merk voeding kan alle drie de opties met gemak aan.

Bedankt. Ik game met 1 monitor op 1440x900 (16:10 beeldscherm).
Maar ik merk dat ik bij sommige games nogal lage fps heb.
Een vriend van me heeft de GTX660 en heeft geen last van lage fps.
De 660 is niet zo veel krachtiger dan de 7850.

Maar een andere vraag is ook : Kan ik beter bij AMD blijven aangezien ik daar ook een CPU van heb.

Bedankt.

Weet je of ik 2GB heb als ik twee keer een 7850 1GB erin doe? (SLI)

nee, dan heb je 2 x 1GB (en het heet crossfire), dus effectief nog steeds 1GB, maar dat is dus voor jou genoeg ;)

Ehh... moeilijk. Want ik heb dus al een 7850 erin zitten.
Maar ik weet nu dus niet wat ik moet pakken.

Want ik dacht dat die FPS drops door de 1GB kwam.
Maar kan het dan ook zijn door mijn CPU?
Ik heb de Phenom x4 965 BE

PS : Andere vriend van me heeft een best slechte videokaart crossfire, maar hij kan gewoon op Ultra 60 FPS spelen.

ligt aan welke game. De Phenom x4 965BE is wel een bottleneck voor BF4 op de hogere instellingen bijvoorbeeld. Die 1GB zal de bottleneck minder snel zijn.

bottleneck is letterlijk vertaald flessenhals. Daar heb je natuurlijk niet zoveel aan.

Bij computers en gamen als met praat over bottleneck betekend dat, dat eigenlijk dat het zwakste onderdeel is. Dus als je processor de bottleneck is, dan houdt dat dus in dat je videokaart niet optimaal kan presteren. Er wordt meer van de processor gevraagd dan dat hij kan leveren, waardoor de videokaart ook weer minder berekeningen aangeboden krijgt.

Ofwel: je computer is zo snel als het langzaamste onderdeel

Bedankt :D

Dus als ik bij Battlefield 4 meer FPS wil hebben moet ik meer op CPU afgaan?
Want dan zal ik de 8350 kopen.
Want die vriend van me heeft daarmee hoge FPS.

Ik weet bijna zeker dat in BF4 jouw processor de bottleneck is ja. Dit kan je trouwens vrij simpel testen: Open tijdens het gamen ook het taakbeheer (CTRL + SHFT + ESC) en kijk hoeveel je processor gebruikt wordt. Is dat continu rond de 100%, dan weet je dat je processor het erg zwaar heeft en dat dat dan de oorzaak is van de lagere FPS ;)

Oké ik hoop dat ik zo in een server kan, want EA servers doen het nooit goed bij mij.

Als het ongeveer 70% is, dan ligt het niet aan de processor. Hoeveel werkgeheugen heb je?

Hmmm, dan ligt het waarschijnlijk toch aan je videokaart. Of heb je enkel last van FPS drops bij online gamen? Zo ja, dan kan het misschien ook nog aan je internetverbinding liggen.

Ik heb alleen FPS lag. Maar ik denk niet dat het door het internet komt. Want bij singleplayer heb ik ook FPS drops.

Hoi,

Welk merk voeding heb je hij is wel 600 watt maar een slecht merk kan ook beperking geven

Er staat niet op welk merk het is maar wel de volgende dingen : 80 PLUS BRONZE Eco Silent 600 Watt Real Power.
Ik denk dat het eentje van Corsair is maar niet welk type.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan