Kan niet opnemen met Audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.417
Hallo,
Ik wil een nummer opnemen met Audacity, maar als ik naar het opneemscherm ga, dan zie ik NO DEVICE FOUND.
Wat moet ik doen om in te stellen, zodat het programma de muziek herkent?
Groet,
Martin
 
Staat er in apparaatbeheer misschien ergens een geel driehoekje bij de audio drivers?
Als je dan die drivers eens opnieuw installeert of vernieuwt.
Wellicht helpt dat.
succes ermee.
 
Hi,

Dat hangt van meerdere dingen af. Ten eerste moet je afspeel en opneem instelling in Windows (toch?) goed zijn; klik op het speakertje in de system tray rechts onder, open Mixer, klik vervolgens op Systeemgeluiden (het icoontje). Dat opent een nieuw venster: Geluid, met 4 tabs. Bij Afspelen staat vaak dat je luidsprekers worden aangestuurd, anders zou je niets horen. Maar je kan daar ook kiezen om geluid via digital output of via de HDMI uit te sturen. Handig als je je pc/laptop op de tv hebt aangesloten.
De tab Opnemen laat meestal de aanwezige microfoons zien (vaak zit er een in een webcam of headset). Daar hoort ook de icoon van Stereo-mix te staan.
Kies dat als standaard invoer apparaat.
Staat dit icoon er niet bij, rechtsklik dan op een blank deel van dat venster en kies Uitgeschakelde apparaten weergeven in de popup.
Die Stereo-mixer is vervolgens in Audacity weer te selecteren.

Open Audacity. Bovenin aan de onderkant van de knoppenbalk vind je 4 knoppen. Bij mij staat daar een luidspreker symbooltje naast de eenna-linkse knop en met die knop kun je de output kiezen.
Rechts van deze knop zie je een symbooltje van een microfoon. De knop rechts daarvan biedt nu de mogelijkheid Stereo-mix te kiezen.
Spelen met de diverse opname en afspeel niveaus zou tot een goede opname moeten leiden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
 
Laatst bewerkt:
Het lukt niet.
Als ik mbij Windows op GELUIDSRECORDER klik krijg ik de mededeling:
er kan geen apparaat voor geluidsopname gevonden worden.
Wat te doen?
Groert,
Martin
 
Als je naar het Configuratiescherm gaat, dan Geluid kiest (evt ook via Hardware en geluiden) en tabblad Opnemen opent, staat daar Stereo-mix bij? Wat staat daar bij jou?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het programma in het Engels. Is er ook een Nederlandse versie?
Dan begrijp ik de termen beter.
Groet,
Martin
 
Misschien heb je hier wat aan.
En ja Audacity is ook in het Nederlands. (Taal instellingen?)
 
Ik heb hem inmiddels in het Nederlands, maar ik kan nergens vinden hoe ik moet splitsen.
Kan iemand mij dat eenvoudig uitleggen?
Bedankt.
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan