Welk modem is geschikt voor Telfort

Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
311
Hoi
Ik heb Telfort ADSL en dit loopt prima, weinig tot nooit uitval prima allemaal.
Ik draai ook een paar websites op een eigen server, en daar zit het probleem
Met het Zyxel P-2601HN-F1 modem dat ik nu heb, valt de verbinding naar die server telkens weg (de rest van internet doet het wel)
Ik heb een programmaatje dat me waarschuwt wanneer dat weer gebeurt en het modem resetten is de enige oplossing.
Alles is echt al geprobeerd en ik ben moe van dit kelere ding..

De Telfort verbinding is op zich prima, alleen de service van Telfort is , zeg het maar "nul komma nul nul niks" en ik heb geen zin om 90 euro aan 0900 kosten te betalen om hier over te klagen en dan nog geen oplossing krijgen.

Het is gewoon goedkoper om een ander modem te kopen dat wel betrouwbaar is en nu komt ie :

Welk modem is geschikt voor het Telfort netwerk

Mijn eisen zijn simpel :
Ik hoef alleen maar, alleen maar ADSL met port forwarding en een dhcp server.

Ik hoef geen voip ,
Geen internet tv,
Geen draadloos (mag wel) of andere toeters en bellen.

Gewoon een betrouwbaar modem (geen zyxel) dat instelbaar is op het Telfort netwerk.

Wie heeft daar ervaring mee ?
 
Ik zit al jaren bij Telfort en relatief weinig problemen.
Het oude HW2060x modem of zo was erg goed. Bij de upgrade naar 30 MB kreeg ik de Experiabox 8, prachting kastje om in het zicht te kunnen laten staan.... maar werken.... huilen met de pet op.
Na een week geruild, na contact via hun forum, voor een P-2812HNU-F1 .... super ding, super stabiel, wifi is alleen niet super.
Hoeft niet veel te kosten:
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=P-2812HNU-F1&categoryId=0&postcode=6835&distance=0

Over Fritzbox lees ik ook veel goeds:
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=fritzbox+modem&categoryId=0&postcode=6835&distance=0

Let iig wel op dat je geen ISDN type koopt... dus goed de specs checken als je een andere koopt...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben een beetje huiverig geworden voor zyxel modems
Ftitz box zijn nog al wat types in of maakt dat niet uit ?
 
Met alle respect Andre, maar ik heb dat gedaan en soortgelijke links geven mij geen zekerheid, de 2e link geeft geen resultaat.
Ik heb het niet breed dus ik kan me niet veroorloven een modem, te kopen wat het achteraf niet doet .
En ik heb via google ook (onopgeloste) berichten gevonden over de fritzbox die niet met telfort wil werken, ik wil graag zekerheid.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien komt het verlies van de verbinding server-router wel door een time-out instelling?
Ik heb ooit zoiets wel eens gehad met een oud UPC modem.
De truc was om dan iets van activiteit te tonen zonder een zware belasting in te stellen....
Ik heb het destijd zogedaan: een ping opvragen elke 20 of 30 seconden. Kan misschien ook langer, weet ik niet meer
het is een
ping -t ip-adres commando
hoe je de verversingsgraad (20 of 30 s) instelt ben ik even vergeten.
Zo kreeg de verbinding regelmatig een contact en viel niet meer weg...
Die stel je dus via de command line op de server in...(uiteraard..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan