Joystick laat PC uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iNFecT

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2012
Berichten
115
Hallo Iedereen,

Ik zit met het volgende probleem:
Elke keer, als ik aan het gamen ben schakelt de computer op willekeurige momenten uit,
Telkens als ik de PC opstart met joystick aangesloten krijg ik het volgende bericht in mijn logboek:

"The driver \Driver\WudfRd failed to load for the device SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice."

[XML]- <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
- <System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-PnP" Guid="{9C205A39-1250-487D-ABD7-E831C6290539}" />
<EventID>219</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>212</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2014-01-17T18:49:31.975410100Z" />
<EventRecordID>841</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="3832" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>(..)</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
- <EventData>
<Data Name="DriverNameLength">43</Data>
<Data Name="DriverName">SWD\SensorsAndLocationEnum\LPSensorSWDevice</Data>
<Data Name="Status">3221226341</Data>
<Data Name="FailureNameLength">14</Data>
<Data Name="FailureName">\Driver\WudfRd</Data>
<Data Name="Version">0</Data>
</EventData>
</Event>[/XML]

Ik weet voor 99% zeker dat dit aan mijn joystick ligt die ik gebruik voor Flight Simulator X.
Ik heb namelijk 2 vluchten gemaakt zonder dat de joystick was aangesloten, ik kreeg bij het opstarten van de computer geen foutmelding in mijn logboek en tijdens deze 2 vluchten is de computer niet uitgevallen.

Mijn specs:
CPU: Intel Core i7-2600 @ 3.40GHz
GPU: AMD Radeon R9 270
RAM: 8GB
Moederbord: Gigabyte H61M-S2P-B3
OS: Windows 8.1

De joystick die ik gebruik is de T.Flight Hotas X

Weet iemand hoe dit is op te lossen?

iNFecT
 
Laatst bewerkt:
Laatste driver is (blijkbaar) van 2009. Kijk hier
Blijkbaar is die ook geschikt voor Windows 8, staat er.
Volg de instructies, incl. het verwijderen van de oude driversoftware etc. en installeer dan de software van die pagina.

Tijs.
 
Bedankt voor de reactie,

Ik heb net de drivers verwijderd, de pc herstart en daarna de drivers opnieuw geïnstalleerd, maar helaas heeft het niet gewerkt.
Ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding in mijn logboek.

Misschien nog andere ideeën?
 
Moet je de joystick niet eerst kalibreren via een of ander Configuratiescherm item? Probeer dat eens. Zet in Configuratiescherm de weergave op "Kleine pictogrammen". Ik zou verwachten dat er dan iets met Joystick(s) erin verschijnt.

Tijs.

Verder zoeken (op Google) suggereert dat wudfrd een Logitech (toetsenbord-)driver is, dus helemaal niet gerelateerd aan je joystick.

Heb je inderdaad Logitech (driver-)software op je pc staan? Kijk eens of je dáár updates voor kunt installeren.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Via Configuratiescherm -> Apparaten en printers -> T.Flight Hotas X kom ik bij het kalibratie-scherm terecht, deze werkt volledig correct.

at7OhjX.png
 
Nog een toevoeging: Heb je Dell computer/laptop/apparatuur? Want ik zie ook daar meldingen over (m.b.t. een of andere Digitizer, wat (mogelijk) ook een Touchpad zou kunnen zijn etc.)

Tijs.

Vond nog iets, namelijk hier: Het heeft mogelijk niet (direct) met Dell of met Logitech of je Thrustmaster joystick te maken maar met een standaard Windows service:
Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework
Die heet (onder de motorkap) "wudfsvc"

Kijk in Services.msc , dubbelklik op "Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework" en zet opstarttype op Automatisch.
Herstart je pc. Check of de service gestart is én nog steeds op Automatisch opstarten staat.
Kijk of je probleem daarna weg is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de drivers van mijn muis (Logitech) nog een keer nagelopen, maar helaas niets gevonden.
Verder heb ik geen componenten van Dell in mijn PC zitten.

Ik denk toch dat het probleem bij de joystick ligt, aangezien mijn computer niet uitviel toen hij niet aangesloten was.
 
Zie posting #8 en verder zie ik de suggestie dat het iets met USB opslagmedia te maken heeft.
Doe posting #8 én haal eens alle USB-sticks, externe (USB) harde schijven etc. van je pc af en test opnieuw.

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Naar aanleiding van post #8 staat het probleem niet meer in m'n logboek!
Ik ga even een vlucht maken, ik laat het je weten als de computer nog steeds uitvalt.

Bedankt voor alle hulp!

iNFecT

Ontzettend bedankt, het probleem is opgelost!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi! Check wel zo nu en dan of die service nog steeds op Automatisch staat, want het schijnt met het aansluiten van sommige USB apparaten toch weer op Handmatig teruggezet te worden.

Nu de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Deze vraag gaat op slot, deze hangt namelijk samen met de vraag van 2 dagen geleden
Je had op die vraag moeten voorborduren.

@Dnties, jij moet als geen ander weten waar de knop bericht aanpassen bevind. enkele berichten van jou samengevoegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan