• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Regel laten verwijderen met formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwstolte

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2006
Berichten
87
Hallo allemaal,

Ik heb opzich wel kennis van excel maar hier kom ik niet uit. Ik heb een bestand van het werk waarbij ik de ziektemeldingen bij wil gaan houden. Nu wil ik eigenlijk een functie er in hebben die ik niet kan vinden.

In mijn bijgevoegde bestand wil ik dat bij de cel ''beter gemeld?'' eronder bij een JA de hele regel verhuisd naar een ander tabblad. Dus mocht een medewerker zich beter hebben gemeld, dan wil ik dat ik bijvoorbeeld in cel H4 kan zetten '' Ja'' en dat dan de regel verhuisd naar een ander tabblad.


iemand een idee? Ik wil namelijk dat ik de ''actuele'' ziekmeldingen laat staan, en bij betermeldingen dat ze toch in een ander tabblad geregistreerd blijven.

Thx alvast!Bekijk bijlage Workbook2.xlsx
 
Even de zoekfunctie gebruiken! Zoeken op rijen verplaatsen
 
Misschien kan je er zo iets mee ?
 

Bijlagen

  • Ziek en herstel.xlsm
    22,3 KB · Weergaven: 33
goedemorgen collega's,

ik heb me geabonneerd op deze topic omdat ik ook zo'n registratiebestand op het oog heb voor op mijn werk. Als receptionist krijg ik ook veel ziektemeldingen :)

groeten
spiesse
 
Beste Wieter,
Bedankt voor je reactie! zo bedoel ik het inderdaad, echter wil ik dan dat hij in tabblad 1 hij die regel verwijderd en dus verplaatst naar 1.
Kun je ook uitleggen hoe je dit gedaan hebt?

@mvw64
Ik moet als ik ja in vul, eerst op weer op die cel gaan staan en dan op akkoord drukken om hem te verplaatsen, is het nodig dat ik hier akkoord voor geef?
 
Bedankt Wieter! hij is helemaal goed,

Kun je het ook uitleggen hoe je het gedaan hebt of is dit te lastig?
 
Met code achter Blad1
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Target.Column = 8 Then
  If Target.Value <> "" Then
    Target.Offset(0, 1).Value = Date + Time
  Else: Target.Offset(0, 1).Value = ""
  End If
    If Target.Count > 1 Then Exit Sub
    If Target.Column = 8 Then
        If Target = "ja" Or Target = "Ja" Then
         Target.EntireRow.Copy Sheets("Sheet2").Range("B" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1, -1)
         Target.EntireRow.Delete xlUp
        Else: Excit.Sub
        End If
    End If
  End If
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan