• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Factuur genereren aan de hand van gewerkte uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pisco

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik werk met twee Excel file's, "Administratie" met daar in een tabblad Factuur en "Urenregistratie".
Nu probeer ik in tabblad "factuur" (van administratie) een lijst te maken met datum's waarop gewerkt is en het aantal uren bij een bepaalde opdrachtgever.
dit aan de hand van een Debiteur(of klant) nummer.
Ik heb dit geprobeerd met een matrixfunctie maar die krijg ik niet aan de gang. (komt dit misschien omdat "urenregistratie" horizontaal met data's werkt en ik deze in "Factuur" verticaal probeer te genereren?)
En als ik met VLOOKUP probeer op krijg ik niet de juiste klant (wellicht komt dit door de door mijn gekozen codering van 001,002,003)

Is het wellicht een struikel blok dat bij niet gewerkte dagen een lege cel heb?

Heeft iemand een idee waar ik fout ga?

Bij voorbaat dank
Michael

Bekijk bijlage administratie.xlsxBekijk bijlage Urenregistratie 2014.xlsx
 
Mijn advies, ik zou met een bestand werken en geen 2,voor je registratie van de gedane prestatie zou ik een databank opmaken waar je alles in plaatst, je kan nog die rooster gebruiken om een overzicht te hebben over het geheel gebeuren van die maand, voor het opstellen van de faktuur laat je een macro los die filtert op je toegepaste validaties van je faktuur blad,

Hier kan je nog verder gaan door een databank van afgeprinte fakturen met verzend datum en een kopie in een bestand ,en aantekeningen wanneer ze betaald is zodat je een overzicht hebt van onbetaalde fakturen.
 
JeanPaul,
bedankt voor je reactie,
De tabbladden met uitgebrachte offertes en facturen en debiteuren heb ik voor het overzicht even verwijderd.

Maar bedoel je met een databank dat ik alleen de gedane prestatie noteer, en hiermee de lege cellen voorkom? of een acces bestand aanmaken want dat heb ik niet in mijn pakket. :confused:

Michael
 
Je maakt een databank in een excel blad, de opbouw ligt er een beetje aan hoeveel klanten medewerker en voor ieder gegeven een aparte kolom.
 
Kwam erachter dat VLOOKUP niet werkte door dat ik range_lookup niet op FALSE had staan.
Dank voor de suggesties

met vriendelijke groet
Michael
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan