• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel werkt traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

biemans1992

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2013
Berichten
47
Hoi allemaal,

Mijn bijgevoegd excel bestand werkt heel traag.
Als ik op de gele tabbladen iets invul duurt het even als ik naar de volgende cel wil gaan.
Wat kan het probleem zijn?
Ik denk dat ik op de rode tabbladen in de formule met Ctrl + Shift+ Enter zit.

Als dit het probleem is hoe kan ik deze aanpassen.

Ik gebruik Exel 2010.

Het bestand was te groot om hier te uploaden. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OWEMV7JGYHAH.xlsm hierbij de link
 
Haal die Vert.Zoekenformule weg uit kolom C in tab Inv.totale oogst en vervang deze door bv =Jaar(a1)&b1 om je nummer te verkrijgen.

Je Vert.Zoekenformule zoekt namenlijk over hele kolommen en vanaf xl2007 zijn dat meer dan 1.000.000 rijen,
dat vergt nog al wat rekenkracht/tijd.

Misschien heb je in je bestand nog van die formules zitten die naar hele kolommen verwijzen, niet meer doen!!!!
 
Oke bedankt.

Kun je verticaal zoeken dan ook een bereik voor opgeven. Dus bijvoorbeeld A1:A200. Want ik heb heel veel verticaal zoeken formules erin staan.
 
Waarom zou dit niet kunnen?
je gebruikt het al in het tabblad Inv.Plantbelasting.
 
Is er ook de mogelijkheid om pas alle formules in werking te laten treden bij het klikken van een knop?

Ik heb een knop aangemaakt om alle draaitabellen in een keer te vernieuwen. Kan je ook alle formules in een keer uit laten voeren?

Deze code staat er bij de knop.

Private Sub CommandButton1_Click()
ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub
 
Zet in de opties de berekening op handmatig dan hoef je enkel op F9 te drukken om de berekeningen uit te voeren.
 
Alhoewel mijn bijdrage eerder gering was, toch heb ik het graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan