• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

zeer moeilijke macro codes

Status
Niet open voor verdere reacties.

belg1992

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2013
Automatische voorraad

https://www.dropbox.com/s/0r6lie1ba2z1bmi/help%20mij.xlsm
Was te groot voor help mij.

Hallo

Momenteel is dit mijn import feed.
Als ik een nieuwe prijslijst krijg.
Dan verwijder ik alles in het tabblad nieuw en kopieer ik de nieuwe prijslijst in het tabblad nieuw en klik ik op controle prijslijst.
Dan ga ik naar de tabblad wijzigingen.
Hier kan ik automatisch de prijzen aanpassen.
En handmatig artikels bij plaatsen naar tabblad origineel.
Maar nu komt het.
Als in mijn tabblad nieuw , artikelcodes staan wat niet in tabblad origineel staan.
Dan zou ik in tabblad wijziging , bij reden , niet beschikbaar willen hebben staan.

En indien tabblad nieuw en origineel overeenkomende artikelcodes heeft.
Dan zou de voorraad op 9 moeten springen op tabblad origineel.

Indien niet overheen komen van nieuw en origineel , zag ik bij tabblad wijzigingen niet beschikbaar staan.
Daar zou ik bij G handmatig een -1 of een 0 willen kunnen invullen , ieder cijfer heeft een betekenis.
Maar deze 0 of -1 hangt af wat ik invul moeten samen met het juiste artikelcode natuurlijk.
Dat cijfer moet naar tabblad origineel naar voorraad

Is zoiets mogelijk?
Of beter gezegd wat is hiervan mogelijk?

En nu iets aparts .
Op tabblad wijzigingen staat c en d oude en nieuwe prijs is het mogelijk deze van plek te veranderen.
Maar let op deze hebben nu al een functie.
Dus de code moet ook aangepast worden.

Wie weet een oplossing voor deze vragen.
Ik weet dat dit niet gemakkelijk is maar ik hoop dat het haalbaar is.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Doe iedereen een plezier en begin je regels met een hoofdletter en eindig ze met een punt. Zoals nu is het geen doen om te zien wat nu wel en niet bij elkaar hoort en moet je een zin 3x lezen om te zien wat er nu bedoeld wordt. Denk eraan dat je probeert je probleem aan een ander duidelijk te maken.

Is gebeurt.
Mijn excuses.
En inderdaad this ook redelijk veel om te lezen.

Was ook geen kritiek maar een welgemeend advies. Er zijn hier genoeg mensen met veel VBA kennis. Het zou zonde zijn als men om die reden je probleem niet wil lezen.

Ik ben niet zo van het gemuggenzift, maar deze tekst is inderdaad niet te begrijpen zonder uitgebreid te moeten puzzelen. ook al heb je er punten en komma's in gezet.

Lees het stuk is helemaal voor (voor jezelf) en je hoort al waar het allemaal fout gaat. Hoe duidelijker je omschrijft des te groter de kans op succes

Dit heb ik er van gemaakt:
Momenteel is dit mijn import feed.
Als ik een nieuwe prijslijst krijg dan verwijder ik alles in het tabblad nieuw en kopieer ik de nieuwe prijslijst in het tabblad nieuw en klik ik op controle prijslijst.
Dan ga ik naar de tabblad wijzigingen.
Hier kan ik automatisch de prijzen aanpassen en handmatig artikelen bij plaatsen naar tabblad origineel.
Maar nu komt het:
Als in mijn tabblad nieuw , artikelcodes staan, die niet in tabblad origineel staan, dan zou ik in tabblad wijziging bij reden "niet beschikbaar" willen hebben staan.

En indien tabblad nieuw en origineel overeenkomende artikelcodes heeft dan zou de voorraad op 9 moeten springen op tabblad origineel.

Indien niet overeen komen van nieuw en origineel , zag ik bij tabblad wijzigingen niet beschikbaar staan.
Daar zou ik bij G handmatig een -1 of een 0 willen kunnen invullen , ieder cijfer heeft een betekenis.
Maar deze 0 of -1 hangt af wat ik invul moeten samen met het juiste artikelcode natuurlijk.
Dat cijfer moet naar tabblad origineel naar voorraad

Is zoiets mogelijk?
Of beter gezegd wat is hiervan mogelijk?

En nu iets aparts .
Op tabblad wijzigingen staat c en d oude en nieuwe prijs is het mogelijk deze van plek te veranderen.
Maar let op deze hebben nu al een functie.
Dus de code moet ook aangepast worden.

Wie weet een oplossing voor deze vragen.
Ik weet dat dit niet gemakkelijk is maar ik hoop dat het haalbaar is.

Alvast bedankt.

Dit is wel veel duidelijker.
De tekst van mij leek goed voor mij.
Omdat ik hem zelf heb opgesteld en onmiddellijk dan begreep.
Maar voor anderen was het zoeken , wat bij elkaar hoort .

Da's duidelijk. Nu tijd voor iemand die zich met je probleem kan bezig houden :)

Was muggenziften niet de Nederlandse vertaling van 'debugging' ?

Belg,

Ondanks vraagstelling snap ik ook je proces niet. Je hebt een nieuw bestand op tabblad "Nieuw", hier haal je een macro over
die de wijzigingen (nieuw artikel, nieuwe prijs) in een lijst schrijft op tabblad "Wijzigingen".
Dan ga je volgens je eigen procedure naar het tabblad "Wijzigingen" waar je handmatig artikelen naar het tabblad "Origineel" verplaatst of kopieert.
Er kunnen kort gezegd geen artikelen voorkomen op het tabblad "Nieuw" die ook niet op tabblad "Origineel" staat.
Dit is volgens je eigen procedure niet mogelijk. Wel kunnen er artikelen op tabblad "Origineel" staan die niet voorkomen op tabblad "Nieuw"
Deze kun je met een simpele Vert.zoeken() formule terug vinden.

Veel Succes.

Er kunnen kort gezegd geen artikelen voorkomen op het tabblad "Nieuw" die ook niet op tabblad "Origineel" staat.

Jawel , tabblad nieuw is eigenlijk de maandelijkse productlijst van de groothandel.
Tabblad origineel importeer ik naar de webshop.

Bij tabblad wijzigingen zie ik nu wat er allemaal veranderd is.
Prijs , nieuw artikel ,
Maar zet ik daar een x bij weigering.
Dat zal ik deze daar nooit niet meer terug zien.
Dit werkt allemaal hoe het zou moeten werken.
Maar ik zou een voorraad systeem willen inbouwen.

Dit is volgens je eigen procedure niet mogelijk. Wel kunnen er artikelen op tabblad "Origineel" staan die niet voorkomen op tabblad "Nieuw"
Inderdaad , daarom het voorraad systeem.
De automatische cijfer 9 als ze overheen komen .
En de handmatige 0 en -1 .
Deze hebben alle bij een betekenis .

de bijlage in dropbox is gedelete ???
op zich kan het toch niet zo moeilijk zijn.

als mijn begrijpend lezen nog goed is, dan zou het dit ongeveer moeten zijn.
PS. ik heb tabblad nieuw leeggemaakt en van het origineel ook tig rijen verwijderd om het geheel hier neer te kunnen zetten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@Belg1992

Kun je svp de niet informatieve titel van deze draad wijzigen ?

Bekijk bijlage help mij(2).xlsm

Nog niet helemaal.
Voorraad staat op 9 dat is goed.

Ik heb een ander voorbeeld.
Maand 1 krijg ik een prijslijst met 8 producten.
Maand 2 krijg ik een prijslijst met 4 producten.
Als ik dan bij tabblad nieuw op de groene knop klik.
Dan zouden die 4 wat ik niet heb ontvangen in mijn prijslijst van maand 2 ook bij wijzigingen staan.
En bij tabblad wijzigingen zou ik bij G handmatig 0 of -1 moeten kunnnen invullen zodat deze automatisch de voorraad aanpast bij tabblad origineel.

Dus ik denk dat bij tabblad wijzigingen nog een knop moet bijkomen voorraad aanpassen.
Is zoiets mogelijk?

De titel is aangepast
maar hoe verander ik het onderwerp?

Laatst bewerkt:
Dat kun je aan een beheerder (moderator) vragen.

oude artikels die niet in de nieuwe lijst staan komen nu ook in de lijst met oude prijs=nieuwe prijs.
Dan moet je enkel nog je kolom G aanpassen en met de gewone knop verwerken.

Bijlagen

Bedankt

Dan moet je enkel nog je kolom G aanpassen en met de gewone knop verwerken.

Is het ook mogelijk om bij tabblad wijzigingen een knop bijtezetten.
Voor de handmatig aangepaste voorraad.
Automatisch door tegeven naar tabblad origineel.

Hallo

Ik weet niet als het mag
Maar ik heb nog geen reactie op mijn laatste vraag
is het mogelijk om zo een knop bij te zetten
zodat ik op die knop alles kan aanpassen

werkt het dan niet met 1 knop ? Je wilde toch geen moeilijke macros, dus waarom het lastig maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan